Welk horloge voor op het werk ?

Ik heb niet een specifiek model in gedachten maar ik zou zowiezo vanwege de aquaria iets van kunststof nemen
geen textiel / leer of metaalbanden dat wordt erg smerig
en tussen de schakels komt ook allerlei troep te zitten
waarmee je het water mee kunt verpesten.

kijk eens bij Lorus of Swatch scuba met kunststof bandjes
en wat ik weet van aquariawinkels is dat deze altijd een beetje duister/schemerachtig zijn dus een kunststof horloge met wijzers en verlichting is ideaal ( dan zou het Lorus worden of uit de Casio Collection range )

& welkom op het Forum !

grt. Gerard

Burger King? Volgens mij komt onze vriend uit Belgie, dan kan ie beter langs de Quick gaan :smiley:

2 likes

Er is ook een Engelse link:

Deze horloges zijn geen namaak.
Van douanekosten heb ik geen verstand
maar er is hier vast iemand die hier over meer kan vertellen.

Grt.

Haha het zal inderdaad de Quick worden dan.

Het is inderdaad wel wat donker in de winkel dus met die verlichting heb je wel een punt.
Misschien dan toch de Casio MDV-106 (weet niet of deze verlichting heeft).
Er zullen vast wel stalen banden op de markt zijn voor deze casio voor moest ik later toch beslissen om deze op staal te willen zetten ?

Iets zoals dit:

Heb jij al op het horlogemarkt gedeelte gekeken?
Er staat daar een Citizen Promaster te koop. Iets boven jouw budget maar zeker niet te duur en kwalitatief een goed horloge.

Groet,
Arvid

1 like

Maar dan heb je geen zekerheid over de waterdichtheid.

Hoezo niet? Het is een duiker. Lijkt me dat ie gewoon waterdicht is.

De WR moet je bij iedere batterijwissel laten checken

Er is ook een metalen versie van de Casio worldtimer 100meter waterdicht.

https://www.conrad.nl/nl/casio-ae-1200whd-1avef-b-x-h-x-d-421-x-45-x-125-mm-094434.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CMT36byXp8gCFUsCwwod-lEEjg&WT.srch=1

Gewoon in NL te koop. :+1:

Dit model is niet zo bulky om de pols als de gewone G-shocks.
En heeft verlichting.

Grt.

Ja, maar dat is toch niet zo’n probleem. I check mijn horloges ieder jaar, gewoon voor de zekerheid. Bovendien als de batterij door een citizen-dealer is gewisseld zitten er ook nieuwe pakkingen in.

OK maar stoppen ze hem dan ook in een compressor?
Alleen dat geeft uitsluuitsel.

Huh? Er zijn meerdere manieren om waterdichtheid te testen. Mijn tester, een Bergeon 5555 komt van een duikcentrum. Je hebt ook andere, die zijn veel duurder. Maar ik geloof niet dat het Viny iets uitmaakt hoe het horloge op waterdichtheid is getest als hij er maar mee onder water kan. En ik ga ervan uit dat als ik op dit forum een duiker zie waarvan de aanbieder zegt dat hij in goede staat is, hij in goede staat is en dus ook waterdicht. Maar waarom vraag jij het de aanbieder niet hoe hij het horloge heeft laten testen op waterdichtheid. Waarom moet ik over een suggestie met jou in discussie treden? Ik zie alleen iemand die een betaalbare duiker wil en link dat aan iemand die een betaalbare duiker aanbiedt. Verder mogen ze het samen met elkaar uitzoeken, of niet. Ik het er geen belangen bij.

Dit horloge weet zelfs wanneer je vissen honger krijgen :smiley:

Casio Collection horloge AQW-101-1AVER

Lorus Heren horloge R2385JX9

Lorus Heren horloge R2303HX9

Er is hier geen discussie.

Een tweedehands horloge moet je altijd zelf nog een keer laten testen.
Thats it.

Ja, oke, maar ik neem aan dat de verkoper dat er allemaal wel bij verteld. Tenminste, dat zou ik doen als ik een horloge zou verkopen aan iemand die er speciaal om vraagt of het horloge waterdicht is. Maar goed, dat is inderdaad alleen maar een aanname van mij.
No hard feelings!

Tuurlijk, het staat altijd vrij de verkoper vragen te stellen.

In het geval van de TS zou ik niet beginnen met een occasion
maar met een nieuwe met garantie die je ook nog terug kan
sturen als het niet bevalt.

Ja, ach, je kan ook heel veel pech hebben met een nieuw horloge.
Toen ik de leeftijd van de TS had vond ik dergelijke horloges super gaaf. En nieuw is deze echt buiten zijn budget. vandaar dat ik hem erop wilde wijzen.

Da’s waar.
Ik had destijds mazzel met een vrij jonge 007
als eerste aanschaf hier op HF :+1:
Ik heb hem nog steeds. :smiley:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Vissen kunnen best wel klokkijken:
[URL=http://s2.photobucket.com/user/grootmokum/media/Horloges/Seiko/SeikoDuiker-Voetbalvis-kader700-2_zpsfbcd4fd6.jpg.html][/URL]