Welk horloge zou je nooit en te nimmer wegdoen?

Deze drie, omdat ze moeilijker en moeilijker te vinden zijn:

5 likes

Euhm tja, ik ben een verzamelaar, en ik doe eigenlijk liever helemaal niks weg…:blush::blush:

12 likes

De horloges die ik van mijn vader heb gekregen als tiener in de jaren 90. Niet alleen omdat ik ze van mijn pa kreeg, maar ook omdat ze nu niet meer terug te kopen zijn. Al mijn andere horloges kan ik gewoon vervangen als ik mij bedenk.

Van een heb ik toevallig pas een foto gemaakt voor het beater topic.

Het zijn simpele horloges die niet meer dan 200 gulden kunnen hebben gekost. Pas nu ik ouder ben realiseer ik mij dat mijn vader (mijns inziens) een fantastische smaak heeft. Alles wat hij kocht op een heel beperkt budget heeft een bepaalde tijdloze flair. Meer dan 20 jaar later en ik krijg meer complimentjes op zijn horloges dan op mijn eigen veel duurdere recent gekochte horloges. Dan denk ik , “goed gedaan ouwe”.

10 likes

Dat is niet zo moeilijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Leuk, die heb ik ook gehad. Maar zelf wel verkocht :wink:

2 likes

Hahaha, ja klopt.
Had ik moeten maximaliseren. :thinking:
Trouwens, de grootste afwijking ontstaat zowieso bij overgang van winter naar zomertijd ea.

Maar wat Bulova doet is wel een beetje valsspelen. De horloges zijn namelijk helemaal niet thermocompensated. Temperatuursverschillen kunnen dus voor meer afwijking zorgen. Wat Bulova zegt is dat ze gemiddeld per jaar ongeveer een afwijking van 10 seconde hebben. Dat wil niet zeggen dat de afwijking per maand dan ook niet 10 seconde kan zijn. Maar de koude en warme maanden compenseren elkaar dan zodat hij uiteindelijk in theorie weer op 10 secs per jaar zou uitkomen. Het is dus meer, deze horloges kunnen binnen de 10 secs per jaar lopen ipv dat dat een garantie is.

1 like

Zit de crux niet in de heel hoge trilfreqentie dmv een 3vork.

Ze spreken nergens over thermogecompe nseerd.
Mijn superCertina heeft wel die thermocompensatie.

Yep daardoor is hij wel accurater dan een “normale” quartz. Maar nog niet bestend tegen temperatuursveranderingen. Jouw Certina zal denk ik het gehele jaar door accurater lopen.

1 like

ik had toch eigenlijk wel een Tissot uit 1962 verwacht :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

@bally, controleer het schroefje bij de lug rechtsonder. In vergelijking met de andere schroefjes wellicht niet goed aangedraaid. Sorry voor off-topic…

Dit trio, met de Russische Sekonda als vreemd eend…

Deze beauty’s :heart_eyes:

6 likes

Goed gezien, bedankt!

1 like

haha, op de kleur na het zelfde horloge, zelfde reden :smiley:

1 like

De grap is dat ik dit horloge hier op het forum helemaal nog niet ben tegengekomen. Dus ik dacht bijzonder horloge dus en van mijn vader gekregen.

Op deze post van mij kwam ook al de volgende reactie±

Dus we zijn met zijn 3en, hetzelfde horloge en allen van onze vader gekregen :slight_smile:
En dat ik nu niet meer de enige ben maakt het dan weer niet minder bijzonder dat er 3 leden die nu juist dit model van hun vader hebben gekregen.

1 like

Deze 3 gaan niet meer weg.
De gouden Certina uit 1973 van mijn vader. Hij kreeg hem tgv z n 25 jarig werkjubileum.
De longines vhp die ik mezelf voor mijn verjaardag kado heb gedaan en de Maurice Lacroix Eliros moonphase omdat ik m zo mooi vind.

1 like

Deze gaat niet weg, ik heb 'm al meer dan 26 jaar en de rest van de horlogeset is prima vervangbaar, want geen echte emotionele band.

4 likes

Mooie 6139 6002… En hij is inderdaad wow, hierbij de groeten van zijn broertje…

Haha, iemand is Tissot fan!

De gouden dresser in het midden (roodbruine band) en de twee chrono’s op 1:00 respectievelijk 3:00 uur daarvan, zijn uitzonderlijk mooi te noemen!

Deze heb ik vorig jaar voor het eerst gedragen bij de geboorte van mijn zoon en zal me altijd aan die mooie eerste dagen van zijn leven doen herinneren. Er zit zelfs een krasje op de kast tussen 12 en 1 die ik opgelopen heb op zijn geboortedag. Fantastisch toch? :slight_smile:

10 likes

Guilty :blush::blush:
Suf genoeg draag ik die dresser en de stadium (chrono op 1:00) beide eigenlijk nooit omdat ze nog geserviced moeten worden. Toch echt maar eens tijd voor maken. :face_with_raised_eyebrow::sweat_smile: