Wat een heerlijk boze rant weer, Fate. Hier kan ik nou vrolijk van worden.
Buiten de horloges om die buiten financieel bereik liggen, te groot of te klein zijn, zou ik geen Oceanus kopen, omdat ik infantiel ben en enkel ‘anus’ zie staan.
Open wijzerplaten vind ik ook niet mooi.
Verder veranderd mijn smaak door de jaren heen langzaam. Tegenwoordig gooi ik graag mostert over bepaalde etenswaren waar ik vroeger walgde van dat.
Hetzelfde geld voor horloges. Ik sta nu steeds meer open voor quartz waar ik dat voorheen niet wilde.
Wellicht loop ik over een jaar met een anus om de pols.
Waar je dan ook nog net de aankondiging van ‘30’ ziet in het cijferdagvenster. Wat erg…
En daarmee meteen mijn no go: horloges die dit soort onhebbelijkheden hebben.
Brequet. Nu zullen er altijd liefhebbers zijn (smaken verschillen gelukkig) maar ik vind dit merk de absolute top van teveel geld voor te weinig product en het ontwerp komt overeen met mijn ex, leuk in het begin maar achteraf de investering niet waard.
Dit geld ook voor een aantal andere merken maar die vind ik mooier.
It’s all a matter of opinion…
Mooi essay voor op de vrijdagochtend
Boos, boos, dat valt reuze mee. Ik noem het eerder categorisch.
Hehehehe… Dat zou een mooie verzameling voor je zijn. Een Speedy met cock ‘n’ balls, een Casio Oceanus, en tot slot een Moonswatch Mission to Uranus. Mission to Uranus is de beste naam voor een horloge ooit, en direct ook de enige kreet die ik ooit als tattoo zou kunnen overwegen wanneer ik m’n problemen met zelfverminking opzij zou kunnen zetten.
Ik ken dat merk niet. Mocht je het over Breguet hebben, die hebben heel veel horloges gemaakt die absoluut mooi zijn, maar ook heel veel stomme horloges waar ik het punt niet van zie.
De naakte waarheid is dat elk merk wel minstens één horloge heeft gemaakt of ontworpen wat ik mooi vind, en waar ik serieus geld aan zou kunnen uitgeven. Bij Rolex is het de OP, bij Breguet is het de 5130 of 5157. Bij Breitling de Top Time B31.
Dat betekent dat je dit tweedehands exemplaar niet zou moeten kopen, want blijkbaar heeft de calender wat liefde van een horlogemaker nodig, en dat wordt duur. Ik denk dat Patek toch wel in staat moet zijn om een fatsoenlijke datumwissel te produceren. Toch?
Mission to Uranus. Dat deze geen bruine wijzerplaat heeft is een gemiste kans.
Een mechanische chrono. Ik heb er een en die vind ik eigenlijk te dik. Bijkomend nadeel zijn de service kosten.
Verder digitale horloges met een negatief display wegens onleesbaarheid.
Mijn focus ligt nu meer op 3 handers van 38 mm of kleiner. Liefst zonder datum.
Afgesneden cijfers op de wijzerplaat zijn momenteel ook onacceptabel.
Als ik heel erg rijk was en ik kon elke horloge kopen die ik wil dan zou ik deze nooit halen:
Ik vind hem saai, kleur is niet mooi en hij lijkt op een handgranaat. Ik begrijp persoonlijk niet waarom deze zo gewild is.
Het huidige aanbod bevat hele mooie, meer rustigere modellen. Geen idee of TS deze al kent
Superocean heritage
En een hele rits Premier’s die ik even niet op foto had maar ook de moeite zijn
Nog even dit:
Als ik de hand op de juiste kleur Oyster Perpetual 36mm zou kunnen leggen (roze, lavendel, turquoise, pistache, beige) dan zou ik zo maar zo’n ding kopen.
Dat dus. Ieder merk maakt of maakte vroeger mooie dingen. Ook Invicta. De rest is smaak.
Breguet.
Daarover zullen maar weinigen het met je eens zijn. Tenminste, als ze iets van Breguet weten.
Kijk maar eens:
Dat was inderdaad een leuke middag!
Je snapt de oefening niet om er vervolgens tot in detail op in te gaan. Hoe dan ook, je post/reactie is vermakelijk. Ik kan dat uitgesprokene wel waarderen.
hij lijkt op een handgranaat.
Hier kan ik mij goed in vinden:
Clones, modehorloges, troep van de Lucardi en soortgelijke zielloze tinnef daargelaten natuurlijk.
En dat staat mij dus tegen, áls…
Breitling, Rolex, Hamilton, TAG Heuer, Frédérique Constant, Rado, Victorinox, Maurice Lacroix en Tissot zijn voor mij afgevallen.
Ook Seiko valt voor mij in deze categorie, vooral vanwege de absurde prijsstijgingen. Nieuwe modellen, zoals de Speedtimer, kosten tegenwoordig €990 wat ik simpelweg niet meer in verhouding vind staan tot wat je krijgt. Tweedehands zijn ze soms nog aantrekkelijk geprijsd, maar nieuw laat ik ze links liggen.
Een duiker.
Even uit mn hoofd:
- Replica’s & franken troep
- Modemerk horloges
- Homages die qua prijs de helft zijn van het origineel.
- Horloges met (te) veel complicaties.
- Horloges met nutteloze ontwerpen. Zoals een 24 uurs bezel zonder gmt wijzer. Of een duikbezel met een 3atm rating.
- Te dikke horloges
- Zooi die niet loopt waarbij service duurder is dan de waarde van het horloge.
Dan merken die er nooit in komen:
- Hublot
- Frederique Constant
- Jacob & Co
- Richard Mill
- Montegrappa (de pennen kan ik wel waarderen)
- Corum
- Vostok