Welk horloge zou je willen hebben dat nog niet bestaat?

Beste horlogevrienden,

Dit topic gaat over het horloge wat je graag zou willen hebben maar wat nog niet bestaat. Als horlogeliefhebber moeten we vaak jaren wachten voordat een door ons geliefd horloge in een andere kleur, maat of met een andere band wordt uitgebracht.

Vandaar de vraag: welk horloge zou je willen hebben wat nog niet bestaat?

Voor mij is het horloge dat ik zou willen hebben dat nog niet bestaat een 39-40mm witte Omega Seamaster 300M met een vernieuwde band en een bescheiden lug-to-lug. De Seamaster 300M is voor mij het ultieme duikhorloge maar door de huidige afmetingen is het te groot voor mijn smalle pols. De zwarte versie is nog net draagbaar met de rubberen band die recht naar beneden valt, maar ook dat is voor mij niet ideaal en op staal draagt het horloge voor mij veel te groot. Ik hoop dat Omega wanneer de Seamaster 300M een update krijgt meerdere formaten van het horloge aan zal bieden :smiley:

PS: Het valt mij op dat alledaagse horloges zoals de Omega Aqua Terra, Rolex Oyster Perpetual, Tag Heuer Carrera Date en Tudor Royal in veel verschillende kleurstellingen en formaten verkrijgbaar zijn. Daarentegen heeft de razendpopulaire Tudor Black Bay 58 sinds de release in 2018 nog steeds maar twee kleurkeuzes. Waar komt dit door?

13 likes

Dit heeft wél wat:

4 likes

Lastig man, een horloge dat niet bestaat, uitkiezen.

Ik denk dat ik nog te kort met de hobby bezig ben om tot 1 horloge te komen, gezien de wensen die ik heb en waarvan ik nog wel eens zou kunnen wisselen.

Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken als geld geen rol speelt, is een real high end duikert van Squale. Als in edelmetalen, vlijmscherpe afwerking etc.

1 like

Tudor Pelagos 39 in het blauw.

34 likes

Leuk topic, kan ik wel goed aan bijdragen haha :laughing: er is altijd wel iets.

De seamaster zou van mij zo mogen blijven, maar opnieuw zo draagbaar als de brosnan en peter blake versies mogen zijn en ook graag als een no date. :pray: En doe ook maar een titanium versie in het standaard pallet.

Ik ben net aan de panerai. Daar vind ik niet alles mooi van, maar ben vooral gecharmeerd van de radiomir 1940 die ze onbegrijpelijkerwijs helemaal uit productie hebben gehaald. Dat had een beter ticket naar een groter publiek kunnen zijn en met behoud van kwaliteit vergeleken met de 30m waterdichte luminors die ze nu zijn gaan maken. :roll_eyes:

Als ze bijvoorbeeld deze keramische 577 in 42 (desnoods iets groter, maar geen 47 iig) zouden uitbrengen met automatisch uurwerk (dit was dus een handopwinder) …. :star_struck: dan was ik zo weer verkocht aan nog een panerai.

Bij rolex zou ik wel modellen als de groene sub zonder datum waarderen. Of de OP, maar met jubilee als optie. Of de explorer 2 opnieuw in 40 met de oranje wijzer en moderne band. En glidelock op alle modellen.

6 likes

Jubilee van de gelijkmatige DJ past er gewoon op :wink: en die is gewoon te bestellen :+1:

1 like

19 likes

Er zijn best wel een aantal leuke horloges die net te klein of net te groot voor mij zijn.
Een Formex Essence is er enkel in 39mm of 43mm.

De 39mm heb ik gehad en draagt nogal klein, een 41mm zou hier ideaal zijn.
Mijn ultieme keuze zou echter deze Ketelaars in 39mm zijn

6 likes

Ja weet ik, zag het hier laatst geloof ik (misschien foto van jou?)en in theorie kan je een groene sub no date ook maken.

Ik heb hier wel gelezen dat zomaar banden bestellen nog niet zo makkelijk is? Ze bieden het iig niet aan, rolex kan makkelijk configuratie iets groter maken zonder de omega kant op te gaan.

Heel graag zou ik een IWC Portugieser Chrono zien in een bescheidener formaat, net als bijvoorbeeld de Grand Seiko SLGH021. De nieuwe zwarte Aqua Terra (38mm) met lacquered dial in verschillende kleuren zou ik ook van gaan watertanden!

2 likes

Ik zou wel een groene Pelagos kopen denk ik :cote_divoire:

3 likes

Voor mij zou dat een 16202CE zijn dan. Een zwart ceramische Jumbo van AP. Benieuwd of die ooit gaat komen…

1 like

Ik zou een Ultra Deep-achtig horloge in wat makkelijkere maten echt heel tof vinden. Iets tussen de 40 en max 44 mm en dan een dikte van max 13 á 14 mm. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik vind hem echt heel gaaf maar nu gewoon te groot met 45.5 en 18 mm dikte!

Die 6000 meter mogen ze van mij dan ook laten zitten. Met iets minder red ik het ook wel…

4 likes

De SpeedyTuesday III staat hoog op dat lijstje.

2 likes

Officiële Universal Geneve polerouter reissue.

6 likes

Correct.

15 likes

Nog eentje:
Tudor harrods in de dunnere metas kast. Of een black bay hulk.

Tudor fxd carbon zonder red bull.

3 likes

Een casual ana-digi smartwatch (liefst met e-sim) en die zelfvoorzienend is in energie, middels kinetic of solar.

Een oranje zwarte Planet Ocean, waarvan t oranje niet v rubber is, maar net als de zwart delen v keramiek.

De Portugieser komt er misschien wel aan, de niet chrono bestaat sinds kort al in 40mm.

https://www.iwc.com/be/en/watch-collections/portugieser/iw358304-portugieser-automatic-40.html

1 like

Een Tudor Black Bay 58 GMT maar dan met Pepsi bezel en Opaline dial.

7 likes