Welk horlogetijdschrift

Mijn vrouw wil me graag een abonnement geven op een horlogeblad, maar ik kom er niet helemaal uit welke. Ik ken zelf de volgende bladen.
0024
Watch
Wathing
Gentlemen Watch

Ik heb een abonnement gehad op GW, maar daar stonden relatief weinig artikelen in over horloges, dus die valt sowieso af.

De vraag is nu welk van deze bladen jullie voorkeur heeft.
Of wellicht zie ik een blad over het hoofd, dan lees ik dat ook graag.

Ik neem aan dat je Watching bedoelt: deze is vaak via juweliers gratis te krijgen, ander bladen lees ik niet.

:slight_smile:Ik bedoel inderdaad Watching

Ik heb al een aantal jaren een abonnement op Watching, moet zeggen mij bevalt het blad zeer goed.

Heb ook een abo op watching, maar is meer om eens oldschool in een magazine te bladeren dan echt voor het nieuws of zom want dat weet je toch al allemaal

Teminste eens niet achter een beeldscherm

1 like

Hier hetzelfde. Ook geabonneerd op watching.

Leuk blad voor op de…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Armband und urhen, maar abbo is duur, gewoon je locale Bruno vragen een 'abonnenment ’ te nemen

Eh. Bruno moet ik ws. lezen als Bruna?

1 like

Damn autocoureur… Ehhhh, autocorrect

2 likes

Ik lees ze allemaal wel eens. Merk dat ik net wat vaker de 0024 Horloges.meepak. Maar als blad op zich vind ik GW er met kop en schouders bovenuit steken. Alleen…, het gaat inderdaad wel erg weinig over horloges. Voor de rest wel een aansprekend blad, vind ik. Aan de andere kant, dan kun je net zo goed bijvoorbeeld Esquire lezen. Daar staat ook wel 'ns een (itempje over) horloge(s) in.

Wat ik in het algemeen echt een groot nadeel vind van alle horlogemagazines, is dat het bijna alleen maar over € 5.000+ horloges gaat. En daarin ben ik gewoon niet echt geïnteresseerd.
Maar, en dit constateerde ik jaren geleden al, er zijn ĂĽberhaubt geen bladen die flink wat redactionele aandacht geven aan heel goede horloges die niet de hoofdprijs kosten. Horloges die ik op de fora en FB-groepen zie en die ik wel interessant vind.

Dus nou ja, het is afzien met het huidige horlogebladenlandschap. Maar we moeten 't er mee doen…:confused:

1 like

Helemaal me eens. Ben zelf ook geabonneerd op 0024, maar zou het op prijs stellen wanneer ook de horloges in het lagere segment meegenomen worden.
Neemt niet weg dat 0024 een mooi blad Is! Succes met kiezen!

Ik vind de Nederlandse bladen totaal oninteressant, het is doorgaans alleen plaatjes kijken. Doe mij de Duitse bladen maar.

Ook af en toe een Nederlands blad gekocht, maar vind het helemaal niks. Zijn gewoon reclamefolders voor veel te dure horloges die mij totaal niet boeien.

1 like

Als je af en toe iets bij de Society shop koopt krijg je gratis en ongevraagd het blad Gentlemens watch.
Het herfstnummer is wel aardig

Horloge en Watching zijn m.i. aardige glossies, maar weinig inhoud. Daarvoor moet je bij de Duitse bladen zijn. Ik kan je Chronos zeer aanraden (als het geld ervoor over hebt want fors duurder).

Hier ook ArmbandUhren. Mooi uitgevoerd, leuke artikelen en in elke editie een vergelijkende test van twee soortgelijke horloges.
En in tegenstelling tot veel andere bladen besteden ze ook aandacht aan het betaalbare segment (Seiko 5 en Oriënt bijvoorbeeld).

Wellicht dat je hiermee kunt beginnen:

https://www.groupon.nl/deals/gl-gw-magazine-4

19,99 voor 6 nummers Gentleman’s plus Watch jaarboek

Geabonneerd op Watching en 0024.
Beide leuk leesvoer :wink:

Toen mijn horlogegekte begon in 2004 was ik expat in de US. Stapels WachtTime kocht ik toen. Beetje de US versie van A.und.U zeg maar. Geen idee of dat blad nog bestaat eigenlijk.

Je bedoelt een soort “reasonably priced watch” à la Top Gear?

1 like