Welk merk of model is echt ‘vergeten vintage’?

Nee het is er 1 van voor die vondst van 40.

Dat klopt. Maar wel gedeeltelijk van de radar. Georges kern hoor ik er (nog) niet over :beers:

Gelukkig zijn we die jaren 80/90 citizens vergeten.

geintje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hij heeft zn account laten verwijderen.

1 like

Spijtig

1 like

Niet vergeten, maar naar mijn gevoel wel wat minder bekend wellicht, de Glycine Airman:

12 likes

Sluit ik me bij aan, iedereen denkt aan de Pan Am Rolex maar Glycine was toch echt eerder

2 likes

Deze lijkt mij geschikt:

Plaatje geleend van internet :slightly_smiling_face:

1 like

Ik denk dan meteen aan de Bifora Unima Chronometer. Gelanceerd in 1955 maar Bifora is tijdens de kwarts-crisis begin jaren 70 ten onder gegaan.
Heb er zelf één gehad:

Merk bestaat nog wel maar naar mijn idee weinig interessant.

Nog een fotootje van mijn exemplaar:

die voor behoorlijk wat geld naar een Duitse verzamelaar is gegaan…

3 likes

Franse skindivers, Accutron Spaceviews, Memomatics en vulcain crickets, rekenmachine LCD’s, de eerste (niet zo waterdichte) duiker van Omega, Duitse vliegers, doktershorloges, mystery watches (LeCoultre en Zodiac bijvoorbeeld) en ga zo maar door.

2 likes

Mooi horloge

1 like

Takano uit Japan is zo’n vergeten vintage merk. De fabriek is in 1962 na 5 jaar productie door een tsunami verspreid verplaatst dus veel horloges hebben ze niet gemaakt helaas. Ze hebben wel een aantal hele leuke en chique dressmodellen uitgebracht, sommige met knettergekke platen. De prijzen lopen sterk uiteen, ze staan op ebay voor tussen de ±70 en de 2500 euro. De hype moet nog beginnen maar ik vind ze persoonlijk erg mooi en het zou me weinig verbazen als ze mede door de zeldzaamheid nog wel eens flink verzamelbaar kunnen worden.

Ze zijn overigens na de tsunami opgekocht door Ricoh. Hoe dat voor de rest allemaal zit weet ik niet precies meer, maar info is vrij makkelijk te vinden. Er is in ieder geval genoeg om een leuke podcast mee te vullen denk ik :smiley:

1 like

Spaceviewwwww! (overigens niet alleen bijzonder omdat t een stemvork uurwerk is, maar omdat deze de stemvork actief gebruikt om de raderen aan te drijven)

De Seiko Skyliner.

Eenvoudig, mooi en buitengewoon draagbaar.

6 likes

Favre-Leuba

7 likes

Ik snap eigenlijk wel waarom al die suggesties (behalve dan die Breitling) vergeten vintage is/zijn.

Ze zijn gewoon bijna allemaal niet mooi :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Breiting :nauseated_face: :stuck_out_tongue:

1 like

Nooit eerder van het merk gehoord maar zo zijn er heel veel meer verdwenen merken. De prijzen lijken mij kunstmatig hoog op eBay, van slechts een handvol verkopers die wat oude voorraad gevonden lijken te hebben. Een paar tientjes tot een paar honderd is nog enigszins te verantwoorden maar duizend en meer?? :thinking:

Dit vond ik wel leuk gevonden :grin:

3 likes

Prachtig!

1 like

Acht @Ruud. Ik weet wie het zegt :laughing:

Breitling.

5 likes