Dankje Kasper!
De geschiedenis van Doxa. Doxa heeft zelfs samengewerkt met Rolex om de Helium escape Valve te ontwikkelen. Er zijn alleen al voor de Sub modellen 2 boeken met de geschiedenis ervan verschenen, ik heb ze beide!
Oe interessant, bijzondere modellen en ik ben wel nieuwsgierig naar de geschiedenis in inderdaad.
dat is leuke info!
Haha ja gekkigheid is het he! Ik heb ze er nog niet voor verkocht zien worden maar die gasten proberen het in ieder geval wel. Veilingprijzen liggen inderdaad een stukje lager dan 2.5K
Die rainproof is leuk
Ik kwam een veiling tegen waarbij een Tanako onder de 300 wegging. Lijkt mij een stuk reëeler (afhankelijk van de staat natuurlijk)
Amerikaanse invloeden??
Dat lijkt er denk ik meer op inderdaad, al ben ik geen expert natuurlijk haha. Hoe was de staat van die jij gezien hebt?
Ik heb ze al regelmatig in klikostaat voor omstreeks 100 zien vertrekken maar het lijkt flink te fluctueren. Mijne was 1 à 1.5 jaar geleden zo’n 80 denk ik. Er moet wel een beurt en nieuw glas tegenaan.
Uiteraard.
Staat leek redelijk tot goed maar van foto’s is het lastig oordelen.
Nou wil ik niet zeggen dat de hele collectie van Invicta van die miskleunen zijn, om de 1953 diver als voorbeeld te nemen.
Deze vind ik heel geslaagd, maar er zijn modellen bij waar ik bij denk " wie koopt er zoiets"
Zoals deze
Ik heb niet zoveel met Breitling, zeker niet met de 80s/moderne.
Wat ze hiervoor hebben gemaakt is inderdaad (soms) wel mooi, cosmonaute en navitimer natuurlijk.
Maar dan nog denk ik dat er veel merken toen mooier spul maakten. Ik heb bijv. meer met Heuer.
Das een pracht model, maar dat vind ongeveer de hele vintage wereld en zijn moeder volgens mij.
Van hetzelfde laken een pak vind ik deze ook ondergewaardeerd.:
Ik zou eigenlijk ook wel Longines kunnen noemen, maar die zijn eigenlijk ook al hard omhoog geschoten de laatste 2-3 jaar.
Die zijn toch niet onder gewaardeerd?
Die zijn rete schaars en navenant duur.
Maar back to topic, ik ben niet thuis in vintage horloges.
1953 is direct ook niet een vintage horloge. Het is een moderne homage van een Rolex.
Dit is vintage:
Mikado hebben ook weinig van gehoord.
Mooie verzameling! Kijk, ik snap het concept van vintage. Ik noemde de 1953 vintage alleen om aan te duiden dat Invicta nog best knappe horloges kan maken tegenwoordig.
Ik ben alleen niet thuis in vintage modellen.