Welk merk (of specifiek model) voldeed totaal niet aan je verwachtingen?

Nu ik een tijdje rondzwerf op het forum bedacht ik mij een leuk onderwerp voor een nieuw topic.
Vooral als opkomend horlogeliefhebber, en verzamelaar in spe, lees ik namelijk graag over jullie ervaringen! :slight_smile:
Deze ervaring kom ik zelf immers tekort en ik merk dat, nu ik reeds een leuk bedrag heb gespaard voor een tweede horloge, mijn interesse soms alle kanten uit kan gaan qua merken en modellen.
Daarnaast is het ook erg informatief en wellicht een leuk toegankelijk topic voor de beginner.

Vandaar de vraag:
Welk merk (of specifiek model) voldeed totaal niet aan je verwachtingen?

Enkele opmerkingen hierbij;

• De ervaringen mogen zowel positief als negatief zijn.
  • Enkel horloges die ook werkelijk in het bezit zijn geweest. (niet een keer mogen vasthouden in de kroeg :wink:)
  • Een redelijke onderbouwing waarom dit zo is, en een foto van het horloge, zou leuk zijn!

Feedback of toevoegingen op het topic zijn altijd welkom!
Het is namelijk mijn eerste (na het kennismakingstopic) en wellicht ben ik iets te enthousiast. :sweat_smile:

2 likes

Beetje een rare vraagstelling, niet?
Er zijn er duizenden die niet voldoen om uiteenlopende redenen en enkele tientallen die wel zouden voldoen, vandaar ook dat er hier zoveel klokkenverzamelaars rondhangen.
Het is puur een kwestie van smaak

Mij valt eigenlijk altijd een Seiko tegen. En elke keer trap ik er weer in. De ‘klik’ is er gewoon elke keer niet. En dat gekloot met die banden/busjes bij Seiko altijd…verschrikkelijk.
Nu toch weer een skx009 gekocht. Maar weer eens even afwachten🤔

3 likes

Vandaar ook de toevoeging dat hij in het bezit moet zijn geweest toch?
In de eerste instantie was er dus iets wat diegene heeft aangetrokken tot het merk dan wel model.
Juist de ervaring die heeft geleid tot het punt dit horloge juist zo geweldig was, of helaas deed tegenvallen, leek mij interessant.

Hoe zou jij de vraagstelling formuleren? Of vind je het sowieso niet interessant? :slight_smile:

5 likes

Exact de soort reacties die ik voor ogen had. Dank voor je bijdrage! :grin:

De prijs-kwaliteit verhouding staat vaak ook wel erg goed te boek, ik kan mij voorstellen dat de aanschaf daardoor sneller gemaakt is?
Mooie klok!

1 like

Absoluut een toepasselijk topic. Mij viel de Glycine Combat 7 Vintahe erg tegen. Ik had er veel van verwacht: 41 mm, bol glaasje, militaire looks. In de praktijk viel met name de korte lengte van 47 mm flink tegen. Hij werd daardoor veel te klein voor mij.

1 like

Voor mij een Bulova Accutron uit 1973. Erg leuk qua techniek, leuk die vloeiende wijzer, maar in the end te klein voor me, te veel gezoem en te duur aangeschaft :wink:

1 like

Ik moet zeggen dat de foto’s ook vrij fors doen vermoeden. Wat is je wrist-size als ik vragen mag?
Zonde niettemin, alles kan goed zijn aan een horloge maar gevoelsmatig een verkeerde maat zal niet snel resulteren in een blijvertje…

De Seiko reissue turtle. Ben echt wel een liefhebber vd Seiko duikers maar deze klok is op alle gebied een geval net niet. Heb er 4 gehad dus heb t echt wel geprobeerd, leer/nato/staal maar ik vind t een te anonieme klok. Komt bij dat ik ook meerdere Sumo’s heb/had en die klok overtreft m op alle vlakken.

3 likes

Helemaal eens.

Prijs/kwaliteit is idd niets op aan te merken maar het is en blijft een Seiko…
Beetje zoals met Japanse automerken. Over het algemeen degelijk maar saai (uitzonderingen daargelaten).
Ik zou wel ooit nog eens een MM of GS willen proberen. Denk dat dat wel weer andere koek is😅

Hoe kan je een Seiko monster nou “saai” noemen? :thinking:

2 likes

Totaal niet met je eens… als je je mbt Seiko beperkt tot de goedkopere modellen misschien.
Heb de mm300 gehad en die is prachtig. Of de cocktail. Ook de Sumo’s zijn top en de Seiko SUN modellen mogen er als je van een stevige klok houdt wezen. Nee als je Seiko’s saai vind dan ligt dat niet aan Seiko maar aan het feit dat je de 13 in een dozijn klokken kiest bij de lokale juwelier :wink:

13 likes

Uuuh…
Dat is geen skx 009 maar een Dracula Monster. Wat mij betreft wel een fors verschil zowel qua looks als qua draagervaring. Ben meer van de Monsters, veel meer eigen gezicht (en dat mag dan best een lelijke kop zijn :smile:)
Ik was vroeger helemaal van de Magrettes, maar heb ze uiteindelijk bijna allemaal weer weggedaan, die eeuwige cushion case lag me toch niet zo.

5 likes

Tot nu toe alleen beperkt tot de ‘goedkopere’ modellen en die vielen mij qua beleving tegen. Zoals gezegd een MM etc zal andere koek zijn.

I know!:sweat_smile:

Die monster is alweer weg. Heb nu een skx009 sinds deze week maar ook daar moet ik weer aan wennen. De klik is er (nog) niet.:wink:

Was deze knapperd nog ff vergeten die ik vandaag aan de pols heb…

En tja beleving… een instapmodel VW golf zal ook weinig beleving oproepen, een golf R daarentegen… (even als voorbeeld want beleving en VW kan ook nog discussie opleveren)

5 likes

Het scheelt dat in de jublee van de skx geen busjes zitten, een Superoyster is een aanrader. Die heeft geschroefde schakels.

1 like

18,5/19 cm afhankelijk van de warmte

Busjes zijn ook niet zo’n probleem hoor, tis ff een handigheidje :wink:

1 like