Welk merk (of specifiek model) voldeed totaal niet aan je verwachtingen?

De mm300 is echt andere koek. De afwerking is beter dan van mijn Black Bay.

2 likes

Pin en collar systeem is heel makkelijk te vergroten/-kleinen, als je het juiste tooltje maar hebt. Niet dat ik m’n perfect resized bracelets gebruik, want leer en NATO. Ik heb zelf een SRP639, SARB033, SNZG11, SDGM001, SARB017, SKX007, twee quartzen en een SKZ323.

Geen van degenen die pin en collar hebben waren een probleem om te resizen. Ook vielen ze geen van allen tegen. M’n SNZG11 en twee quartzen krijgen vrijwel geen polstijd, maar da’s ontwikkelende smaak na jaren van eigendom.

:slight_smile:

De Archimede Klassik overtrof m’n verwachtingen juist. Ik was bang voor so-so, maar hij bleek prachtig en mooi afgewerkt.

Eigenlijk ben ik blij met al m’n horloges op één na, da’s een Skagen die nu bij @Ko-Banden ligt voor een band. Dat horloge zou ik nooit meer kopen, puur omdat de bevestiging van de band aan de kast totaal van de zotte is:

Er zitten achter aan de kast twee schroefjes die door de band heen gaan en 'm vast houden. Er kunnen alleen vrij dunne banden op, en dan heeft het servicepunt van Skagen er loctite op gedruppeld waardoor @Ko-Banden moeite had met de schroefjes. De banden die Skagen zelf levert zijn echt heel erg slecht van kwaliteit, trouwens.

Daarom zou ik aanbevelen om nooit, maar dan ook nooit dingen te kopen met al te aparte lugs of kasten. @anon50762135EV kan nog wel een duit in het zakje doen over de Archimede Outdoor Protect: Schitterend horloge, maar de kast en lugs zijn zo gevormd dat je ten eerste weinig keuze hebt voor passende banden, en ten tweede weinig ruimte om ze er tussen te krijgen.

3 likes

Toen ik een Turtle had heb ik het snel opgegeven. Als je er eenmaal wat handigheid in hebt dan is het denk ik wel te doen.

Een Fossil Twist waarbij het mechanisch uurwerk van de secondewijzer er gedeeltelijk uit moest om het batterijtje te vervangen. Zeer onhandig.

Verder de meeste quartzen die ik heb gehad, vaak na een paar dagen al op uitgekeken.

En van het seizoen natuurlijk. Ouwe bodybuilder. :sunglasses:

1 like

Deze blijft mijn verwachtingen overtreffen. Nooit echt naar omgekeken, totdat ik hem in mijn handen had. Kwam binnen voor iets anders maar nam deze mee.

Nu al een tijd in bezit en wat mij betreft nog steeds de mooiste Rolex. Al het goede van Rolex zonder de bling. Hoog draagcomfort, snelverstelling in de band, kan het water mee in en mee uit eten (@anon50762135EV: ‘van strand tot restaurant’). Ideale maat met z’n 39mm.

Kortom: voldoet niet aan de verwachtingen.

12 likes

:joy:

2 likes

Ik vind hem toch nog wel aardig blingey. Zeker in vergelijking met de oude explorers.

1 like

werkt alleen als je ‘strand’ op z’n Frans uitspreekt :smirk:
misschien toch maar ‘van water tot theater’?

4 likes

Het gaat toch om de allitteratie?

Halios Tropik vond ik maar mwah en daarna eigelijk ook geen microbrands meer geprobeerd

De Rolex Explorer 1. Op foto’s vind ik 'm erg mooi, maar om de pols wat (te) kaal. Geldt iig voor de 39 mm (die hierboven juist tegenovergesteld wordt genoemd).

Zand en restaurant allitereert niet volgens mij. Probeem is dat bij de correcte uitspraak van ‘restaurant’ (op z’n Frans dus) het ook niet rijmt
vandaar. Lekker belangrijk trouwens. Ik ga gewoon weer terug naar ‘beach to boardroom’ als je niet oppast hoor!:wink:

1 like

Grappig, inderdaad precies tegenovergesteld aan mijn ervaring. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen.

Op zijn Vlaams werkt het wel :slight_smile:

2 likes

Ik heb zelf alleen Beach to Brothel horloges. :slight_smile:

8 likes

hallo pverstraten, dat gezoem wist je toch van te voren daar zijn ze om bekend , te duur wat is duur je moet hem bewaren deze horloges krijgen echt een grotere meer waarden net als die andere accutrons , ze zijn heel bijzonder. ben van plan er ook een te te kopen zon groene. groetje . marino of wil je die van jou kwijt???

2 likes

Volgens mij doet een groot gedeelte van de Nederlanders niet aan die Franse uitspraak en rijmt zand gewoon op restaurant. :wink::innocent:

Gelukkig raak je die Seiko’s tot 200 euro wel weer makkelijk hier kwijt
Dus een beetje uitproberen kost je hoogstens een paar tientjes

1 like

nope

precies, die wel en dat was de oorspronkelijke, vandaar mijn opmerking :wink: