Welk model dresser/sporty?

Hey allen,
Voor een vriend zoek ik een automaat occassion tot 700 euri en komen uit op een pressage of cocktail time donkere plaat. Mijn sarx035 vindt hij mooi (dubbel ontspiegeld). Toch kan ik me voorstellen dat er meer is wat hem beter past; 40/42 kast, rustige plaat, geen cijfers, dressy maar niet “te”, mag wat sportief, qua stijl vindt hij bv Damasko ook gaaf maar te prijzig uiteraard. Iemand een ideetje?

1 like
2 likes

Citizen NB1050?

4 likes

Toevallig. 2 x Citizen, het merk dat ons beide helaas niet aanspreekt. Ik denk dat de Seiko hier ook beter presteert qua specs. Ik dacht meer in de richting van de stijl van Nomos etc maar dan betaalbaarder. Wat sportiever zou zijn Swiss Military maar is veelal te druk, Victorinox een te dikke kast… Door te wachten op een 2e handsje kunnen we misschien net de prijsklasse 800 tot 1000 vangen voor 600-800

Oke, hij gooit het over een ander vlak, iets minder “bling”, de Jazzmaster viewmatic, ook een prima keuze lijkt me.

Euri, oeps, Euro is het natuurlijk. Onze trots.
Vreemd. Kan mijn eigen post niet eens meer aanpassen.

Goede suggestie: Hamilton Jazzmaster Viewmatic
Als automaat en quartz te verkrijgen
In vele varianten en kleuren, dus ruime keuze

Ik ben blij met de blauwe dial

3 likes

Zeker! Kan onderwerpregel “sporty” niet meer aanpassen maar deze stijl spreekt hem meer aan…even een Hamilton juwelier in Gelderland vinden…

1 like

In Doetinchem :+1:t2:
1 like

Nog meer keuze
https://www.eugenevanbaal.nl/horloges/hamilton/?gclid=CjwKCAiAuaKfBhBtEiwAht6H79X47VlKutw3i_w3BECIskVW8FHsN23j5lmG7UmckH7wARVnNGQIQRoC_lsQAvD_BwE

1 like

Tissot zou ook een overweging kunnen zijn :thinking: In deze prijsklasse nieuw te krijgen.

Bijvoorbeeld de PRX (Hier getoond op leer maar stukken sportiever met de metalen ‘bracelet’)

3 likes

Of zoiets,

5 likes

Een paar welen geleden had ik een vergelijkbaar topic geopend. Mijn budget van €500 was iets kleiner, maar wellicht vind je hier nog goede suggesties.

Ik ben zelf uiteindelijk voor de Cocktail Time Blue Moon gegaan, die ik eigenlijk al had uitgekozen. Toch wilde ik net zoals jij weten wat er nog meer op de markt was.

Mocht je voor een Cocktail Time gaan op stalen band… verwacht van de band niet te veel. Het rammelt, holle end links en de clasp voelt een beetje fragiel. Maar goed, ik had niet anders verwacht in deze prijsklasse. Mijn bedoeling was toch dat die op leer zou komen. De stalen band is dan een leuk extraatje om mee af te wisselen.

4 likes

Kijk eens bij Christopher Ward, dat vond ik zelf nog interessant, op het kruispunt van sportief en net.

Prijzen op staal lopen wel boven budget maar het merk wordt goed gewaardeerd.

6 likes

Hij komt zelt met zoiets…

2 likes

Prettig draagbaar horloge. Kan de Jazzmaster aanbevelen. Is wel interessant om te zoeken naar aanbiedingen, komen met regelmaat voorbij

1 like

Je noemde ook Damasko. Nu komt wel weer het bekende “budget oprekken advies” :joy:, maar ik zag zojuist deze in het blauwe staan:

1 like

Glycine Combat Sub is wellicht ook nog een goed idee in deze prijsklasse. Mooie Swiss Made automaat en draagt lekker. Ook in veel kleuren te krijgen

Een Hamilton Jazzmaster zou mijn voorkeur hebben maar is al genoemd. Met een vergelijkbaar idee heb ik zelf een Tissot Gentleman (verkrijgbaar in quartz of met het fijne Powermatic 80 automatische uurwerk).

De Gentleman past afhankelijk van de gekozen dial in bijna alle gelegenheden en is met 40mm niet te groot maar ook niet te klein.

3 likes

Wordt een bruin leder band met een zilveren kast, en een wat klassieke look zonder extra’s op de plaat. De jazzy staat nog bovenaan! Thanks voor de ideeen.

Aaaahhhh… Je zocht een Sternglas. :wink:

1 like