Welk niet-standaard horloge vind je mooi genoeg om te dragen?

Verreweg de meeste horloges hebben een soort van standaard model. Soms kom je ook horloges tegen die afwijken van de norm. Die hebben een bijzondere kastvorm, cilinders in plaats van wijzers of iets anders waardoor ze afwijken van wat we gewend zijn. De meeste voorbeelden die ik kan bedenken zijn gedrochten waar ik niet mee zou rondlopen. Zijn er ook niet-standaard horloges die wel mooi genoeg zijn om regelmatig te dragen?

De Hamilton Ventura Is het enige model wat ik even snel kan bedenken. Die driehoekige kast is echt anders dan andere modellen, maar het trekt me wel aan.
https://images.app.goo.gl/zTKi6fyBYZvaHa2J8

Een ander horloge wat direct bij me opkomt als niet-standaard is de Seamaster Ploprof, maar die vind ik dan weer niet mooi.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

3 likes

5 likes

Deze is ook redelijk “niet-standaard” (ook het prijskaartje overigens):

3 likes

Die had ik ook al bedacht. Valt voor mij in de categorie gedrocht :stuck_out_tongue:
Dit is net zoiets als dat gekke ding dat Hublot volgens mij ooit met Ferrari heeft gemaakt. Zou jij het dragen?

1 like

“Hoe laat is het?”
“Geen idee” :man_shrugging::joy:

2 likes

Bij nader inzien, is de vraag “mooi genoeg om te dragen”. Dan zou het inderdaad “nee” zijn als het voor mezelf zou zijn (afgezien van de prijs :wink:), maar toch vind ik het wel iets hebben en een mooi staaltje engineering. Dus zelf dragen: nee. Mooi / waardering: ja.

:flushed: :sweat_smile:

De Omega Skywalker is ook wel een beetje apart…

image

11 likes

Alsof er een deukje in zit … :wink:

… ûh, nee niet mooi genoeg om te dragen maar wel leuk om hier even te delen.

PS Kijk ook even hier voor wat voorbeeldjes: Klik.

7 likes

Dan kies ik deze

10 likes

2 likes

7 likes

Persoonlijk vind ik niet standaard horloges toch wel erg cool en zou de meesten zeker ook dragen. Eenheidsworst is saai, maar hier op het forum inderdaad toch wel vaak de norm. Het moet echter wel een beetje verfijnd zijn, dus geen klompen metaal of oversized gedoe met scheepskabels of iets dergelijks.

Onderstaand is nou ook niet echt bepaald standaard door de indeling, maar ik draag hem erg graag :+1:

7 likes

Ik houd wel van iets bijzonders. De Ploprof,de Cartier en de Zenith vind ik te gek. Gek genoeg zelf in bezit van ‘veilige’ keuzes(Speedy 145022&AT 38.5).Blijkbaar ben ik toch een gevalletje; de buurman een Citroën C6 aanraden en zelf een Toyota Auris kopen.
Een Accutron staat nog wel op de wensenlijst. Maar om die nu direct afwijkend te noemen…

En die Ploprof móet ik een keer passen. 17.5cm,fingers crossed!

1 like

Dan kan het echt! L2L meet de Ploprof net geen 48 mm… bij veel 42 of 40 mm horloges is die L2L soms groter. Het zit hem in de kast vorm! En uiteraard waar je jezelf nog prettig bij voelt :sunglasses:

1 like


Mijn Citizen duiker heb ik reeds 19jr met veel plezier in bezit. Toch ook geen kleine jongen. Ik begin er nav je schrijven steeds meer vertrouwen in te krijgen. Heb/had echter een hele rits Omega’s. Next goal is eigenlijk een 14060. Je maakt het er niet gemakkelijker op Mannetje!

2 likes

14060 ook leuk… maar niet zo bijzonder als de Ploprof. Dan heb je echt iets op het zelfde level maar dan wel tig maler unieker!!!

1 like

Ben,zonder er telkens echt bewust voor te kiezen,blijkbaar erg merkvast. Rijd ook al mijn hele leven Toyota. En val telkens weer voor Omega:joy:
Gun me nou toch eens een keer iets anders!


Zwart,zwart,zwart…

2 likes


Zwart,zwart,zwart…

2 likes

En welke kleur heeft de dial vd de 14060? En de Ploprof?:pensive:

1 like