Welk stijlelement zie je vaak terug in je favoriete horloges?

Waar ik iedere keer toch wel op uit kom zijn duikers met zwarte of blauwe wijzerplaat

1 like

Ik neig naar het nƩt iets anders dan anders, maar dan ook omdat ik het zelf weet. Daar zit dan wel weer een gemene deler in als het om het uiterlijk/design/smaak gaat.

De Grand Seiko SBGX063. Gewoon, ā€œeen Seikootjeā€ voor vele ā€œlekenā€. Maar het uurwerk en de champagne plaat maken deze anders dan andere horloges.

Mijn Nomos Orion. Er zijn er meer van, maar met de grijze wijzerplaat, de GRAU variant dus, zie je ze zelden.

De Edox Les Bemonts, vierkant, witte plaat zie je vaker, maar het ultraplatte quartz uurwerk is dan weer het bijzondere eraan.

Als laatste mijn Tissot Navigator. Een ā€œGMTā€, maar vanwege de manier waarop tijdzones zijn af te lezen is deze redelijk uniek en dus ā€œandersā€.

Verder de gemene deler(s): lichte wijzerplaat, in principe geen lume en fijne (smalle, subtiele) bling-bling soort fijne opgelegde indices.

Dit dus:

5 likes

Een Rolex kroon op de wijzerplaat

7 likes

Glimmend staal en glimmend echt goud, dat eerste heb ik, dat tweede nog niet

1 like

Nouja,ik heb altijd zachte doekjes op zak,laatst zag ik tijdens een vergadering wat vlekjes op mā€™n horloge dus ik pak mā€™n doekje en begin te poetsen.
De vergadering viel ff stil daardoor,schijnbaar is het dus niet normaal.
Zijn er meer mensen die dit doen?

8 likes

Nog nietā€¦ :wink:

1 like

Ik hou vooral van ā€˜3-handersā€™ met een cleane uitstraling

2 likes

Voorkeur voor minmaal 43 mm, stalen band, en Seiko of Tissot op de dial.

2 likes

Verbazingwekkend veel van mijn horloges hebben oranje elementen. Ik was me er nooit zo bewust van dat ik dat mooi vond. Ook heb ik blijkbaar een voorkeur voor donkere platen.

2 likes

Bij mijn zijn de 3 dingen die in (bijna) al mijn horloges voorkomen:
1Vintage (een mooie geschiedenis,stijl en maat)
2dressers (ik houd van de elegante uitstraling)
3goud (blijkbaar heb ik onbewust iets voor (geel)goud want de 3 horloges in mijn collectie die ik het meeste draag zijn allemaal van goudā€¦)

1 like

Ik heb eerder een ā€œno-goā€ bij alle Skelleton achtige horloges.
Het eerste wat mij daaraan opvalt is dat je meestal amper de tijd kan aflezen zo druk komt alles over.
Leesbaarheid onder de meeste omstandigheden is voor mij waarom ik een horloge wil hebben ā€¦ laat als die visuele poespas maar aan mij voorbij gaan.

Maar een venster in de achterkant of mooie achterdeksel vindt ik wel wat hebben.
Ben ondertussen ook wel een beetje van de extra chrono dials af ā€¦ toen ik jong was vond ik het wel stoer maar je doet er eigenlijk niks mee.
En de stopwatch zit tegenwoordig toch ook al op mijn telefoon.

Zo zie je maar dat door de jaren heen de voorkeuren toch veranderen :yum:

1 like

Ik zie graag een bepaalde mate van eenvoud.

2 likes

Hahaaha! Ik moest er ook even aan denken :expressionless:
Topic nƩt te vroeg gestart dus???

1 like

Eigenlijk zijn er voor mij een aantal no-goā€™s nl.romeinse cijfers,vergrootglas,goud(kleur)en groter dan 42mm,verder kan ik met de meeste zaken wel uit de voeten.

Opgelegde wijzerplaten!!! :heart_eyes:

1 like

Ja Jaco, dit is dan typisch weer zon doosje dat je zonder aanpassingen rechtstreeks mag opsturen naar Halle.
En ik zal ze ook regelmatig allemaal blijven posten.
Dus dan hoef je ze oo K niet echt te missen.

1 like

Dit dus!

Sinds ik mijn Tudor Ranger heb merk ik hoeveel dit aan de leesbaarheid van een horloge doet! Mijn Nomos net hetzelfde. Dat is eigenlijk de enige tekortkoming van mijn Oris 65, daar ligt de minutentrack binnen de indices, waardoor je toch iets meer moet kijken om de minuten correct af te lezen.

Verder: een beetje dressy maar niet teveel blijft mijn aandacht stelen :blush: Subjectief natuurlijk.

1 like

Momenteel ga ik het liefste voor redelijk simpel qua complicaties. Datum kan nog en 3 wijzers.
Ik heb wel een chrono en ook meerdere gehad. Die ene chrono hou ik in de collectie.
Verder heb ik quartz uit het verleden en koop nu alleen nog mechanisch.
Een complicatie als dagaanduiding valt af en daarmee dus ook vele Seiko automaatjes. Complicaties die wel mogen indien het klopt qua verhouding zijn 24 uurs aanduiding en gangreserve

:joy: Eh, mag niet van de arts. Geeft me teveel stress als ze niet in mijn buurt zijn, ik moet ze echt op therapeutische basis dagelijks even aandacht kunnen geven.

Maar we kunnen natuurlijk wel een keer ergens rond de Belgische grens een kop koffie drinken en onze collecties in real-life bekijken. Ik moet ze dan echt wel weer mee terugnemen, ze zijn eenkennig aan het worden. :wink:

1 like

Heb familie in Breda. Zou zo maar eens iets kunnen combineren.
Dus ik sluit niets uit :relieved:
Er is ook nog een Edox van @johngo die ik hem heel graag zou willen ontfutselen , euhhh irl zou willen zien bedoel ik.

1 like