Welk stijlelement zie je vaak terug in je favoriete horloges?

Breda is voor mij ook goed aan te rijden, dus geef maar een gil als je in de buurt denkt te zijn.

Jouw Mido Alldial ben ik ook wel benieuwd naar irl. :wink:

Ontfutselen is toch Oudnederlands voor iets voor langere tijd persoonlijk willen bezichtigen? :thinking:

1 like

:nerd_face:Ja, eigenlijk wel maar dat wist hij nog niet :sunglasses:
Plannetjemislukt.nl Ć©n kannufluitennaardeEdoxDelfin.be
:weary:

1 like

3 likes

De grote gemene deler is denk ik dat er op de meesten ā€œSwiss Madeā€ staat, ze veelal een zwarte dial hebben en dat de wijzerplaat in balans is. Dat laatste is denk ik toch wel het belangrijkste. En mechanisch zijn, en vaak ook dat de modelnaam minstens zo bekend is als het merk zelf :-).

deze twee zijn echt waanzinnig mooi

ik heb er nog steeds spijt van dat ik die grijze Nomos niet voor je neus heb weggekaapt, TS had wat ongunstige fotoā€™s gemaakt waardoor de kleur grijs anders uitkwam, zo zag ik later :cry:

1 like

haha je blijft me verrassen, die moest ik echt even opzoeken

1 like

Subdialsā€¦
Het grootste deel van mijn verzameling heeft 1 of meer subdials.

1 like

50 shades ā€¦

boek gelezen of film gezien?

Bij mij is het vnl de donkere, meestal zwarte of blauwe sunburst die telkens weer wint.
Maar met de komst van mijn Pontiac Gulfstream, komt er toch wat meer kleur in de doos.

Film kon ik niet aan joh! Stond al nat na 5 minuten kijkenšŸ˜‚

je bedoelt dat je de zaal uit bent gerend en je naar de bar hebt begeven? :wink:

1 like

Juist dat was het, de betekenis van nat en droog, ik mix het elke keer weerā€¦ excuus.

Ä°k bedenk me trouwens net dat er een aantal stijlelementen zijn die ik net niet in een horloge wil:

  • te grote kast : 40 Will do
  • te drukke dial : een dial moet rust geven
  • digitaal ā€™ is a no goā€™
  • ik krijg ook buikloop van teveel Romeinse cijfers

Dus mijn klokjes zien er behoorlijk saai uitā€‹:grinning::yum:

1 like

Dank je. Ze zijn beiden echt prachtig.

Het is dat ik de grijze Orion ook ruim daarvoor in het echie gezien had. In het uhrenmuseum in GlashĆ¼tte. Een gids aldaar droeg hem. Ik heb van het museum weinig meer gezienā€¦ Ik was echt direct he-le-maal verkocht, maar had toen de centen niet.

Ik had op het forum al een paar keer misgegrepen voor deze, en tsja, doen hij weer beschikbaar wasā€¦ eh, ons hele gezin was in een soort van paniek of zo. Soort van pre-vakantiestress. :innocent:

Ik wist niet dat je ook in de race was. Dus, bij deze nog mijn nederige excuses dat ik je een teleurstelling bezorgd heb. :innocent:

En ze (ā€¦? oeioeioei) is een draak om om te fotograferen want het lijkt inderdaad heel snel ā€œgewoonā€ grijs.

Overigens heb ik nog geen enkele moeite om haar (jaja) te dragen en fotograferen. 't Is niet voor tere zieltjesā€¦ :grin:

Mocht je er een te pakken kunnen krijgen, altijd doen. Is ook een prachtige bandenswapper, kan bijna alles hebben behalve licht cognac, dat staat niet echt goed. Donkerbruin weer wel.

Overigens neem ik die dan zelf wel:

Maar zelfs op een aligator gaat het best, wel heeel formeel overigens:

4 likes

Mooi setje zo! Ik zou ervoor tekenen. Veel draagplezier.

1 like

Goud.

Heb echt een mix van kleuren, vormen (symmetrie: check, +1), complicaties, uurwerken, merken (Japan, Zwitsers), maar 1 ding blijft hetzelfde: normale markers en daarmee bedoel ik geen cijfers ter hoogte vd uurmarkeringen. Overbodige lelijkheid

3 stijlen bepalen mijn verzameling :

  • uitgesproken en eenvoudige ontwerp (Mondaine stationsklok, Portugieser, Swatch New Gent)
  • rehaut met een ander kleur dan de wijzerplaat, zoals Tissot PR 516 GL
  • Seiko, bij voorkeur divers
  • tussen 36 en 42 mm
  • vleugje sportiviteit
  • niet 2 in dezelfde kleur. Stijlelement die ik terugzie door iets niet terug te zien :grin:
1 like

Formaat minimaal 42mm en meestal een duiker.

2 likes