Welk Tank-stijl horloge voor m'n vrouw?

Dag allemaal,

Mijn vrouw begint horloges leuk te vinden, en is nu op zoek naar een eerste wat serieuzer horloge. Na jaren een een eenvoudig Cluse horloge gedragen te hebben is ze nu verliefd geworden op de Cartier Tank, maar die valt helaas ruim buiten budget.

Ze wil nu graag een wat luxer horloge, Zwitsers (waardoor Seiko helaas afvalt), in de stijl van de tank. Liefst ook met datum complicatie.

De zoektocht komt nu uit op de Toccata van Raymond Weil, maar dat is met ruim 1000€ ook eigenlijk nog wel bovenkant budget. Dus voordat we overgaan tot de aankoop, ben ik benieuwd of jullie nog een tip hebben voor een goed alternatief.

2 likes

Gebruikt een optie?

6 likes

Of

2 likes

Maurice Lacroix FA1205?

Wat jammer, waarom?

Wat is het werkelijke budget?

Probeer het eerst bij vintage, ontdek wat lekker draagt en ga daarna rustig op zoek naar iets nieuws.

In de goede budget klasse: Rotary Cambridge, LIP T18 of zelfs een Casio tank! (Sorry Japans).
Michel Herbelin is ook leuk. Frans is toch geen probleem?

Anders haar misschien uitleggen dat Zwitsers niet per definitie “het beste” betekent.

Deze kan ook prima op een vrouwenpols, er zijn ook verschillende kleuren combinaties

4 likes

Seiko heeft ook mooie Tanks.
Op HF zwerft er een aantal rond. (Wie o wie)
Goed en budgetvriendelijk.

1 like

Ze wil Zwitsers, om welke reden dan ook… want Seiko is inderdaad mooi.

Ah ja ik had erover heen gelezen. Jammer!

1 like

Budget oprekken en toch maar kopen
Als je dan toch een ‘nep-tank’ wil dan zou ik daar geen €1000,- aan besteden

1 like

Oris b7460 pointer date, is goed te vinden onder 1000 euro

Met een leuke band ook vrouwelijker te maken.

5 likes

Longines Dolce Vita Diamonds :sunglasses:

2 likes

Bedankt voor het meedenken zo ver. Zwitsers is vooral omdat ze het mooi vindt dat het uit de regio komt (lees: niet Azië). Frankrijk of elders in Europa is ook prima!

Mooie tips, Oris had ik nog niet aan gedacht, en Herbelin kende ik niet eens. Keep them coming :slight_smile:

We hebben geen vast budget, maar voor een eerste horloge dachten we een beetje 500-700€.
Dat is wel echt serieus, maar nog wel leuk. Maar als het echt aanspreekt zit daar dus nog wel wat rek naar boven.

1 like

Dat scheelt al hebben deze Europese horloges soms wel een Japans uurwerk, ook bij kwarts. Het is maar hoe principieel je bent.

Prima toch? Even kijken of een echt horloge een blijvertje is en die lelijke smartwatch er nooit (meer) komt.

Herbelin, Lip en Rotary zijn dan wel serieuze kandidaten.

FYI; In de Lip Automaat huist een Seiko-tje.

In de LIP T18 kwarts een Zwitserse Ronda.
De Herbelin is niet duidelijk qua uurwerk.
Rotary ook niet.

Iets optrekken, net boven de €1000 een tank vermeil in goede staat.

6 likes