Welk Tank-stijl horloge voor m'n vrouw?

Ah ja ik had erover heen gelezen. Jammer!

1 like

Budget oprekken en toch maar kopen
Als je dan toch een ‘nep-tank’ wil dan zou ik daar geen €1000,- aan besteden

1 like

Oris b7460 pointer date, is goed te vinden onder 1000 euro

Met een leuke band ook vrouwelijker te maken.

5 likes

Longines Dolce Vita Diamonds :sunglasses:

2 likes

Bedankt voor het meedenken zo ver. Zwitsers is vooral omdat ze het mooi vindt dat het uit de regio komt (lees: niet Azië). Frankrijk of elders in Europa is ook prima!

Mooie tips, Oris had ik nog niet aan gedacht, en Herbelin kende ik niet eens. Keep them coming :slight_smile:

We hebben geen vast budget, maar voor een eerste horloge dachten we een beetje 500-700€.
Dat is wel echt serieus, maar nog wel leuk. Maar als het echt aanspreekt zit daar dus nog wel wat rek naar boven.

1 like

Dat scheelt al hebben deze Europese horloges soms wel een Japans uurwerk, ook bij kwarts. Het is maar hoe principieel je bent.

Prima toch? Even kijken of een echt horloge een blijvertje is en die lelijke smartwatch er nooit (meer) komt.

Herbelin, Lip en Rotary zijn dan wel serieuze kandidaten.

FYI; In de Lip Automaat huist een Seiko-tje.

In de LIP T18 kwarts een Zwitserse Ronda.
De Herbelin is niet duidelijk qua uurwerk.
Rotary ook niet.

Iets optrekken, net boven de €1000 een tank vermeil in goede staat.

6 likes

Nou vandaag bij een rondje Bijenkorf gebeurde het onmogelijke - toch maar even de Seiko gepast, in het zilver, want goud was er niet, en mevrouw was op slag verliefd.
Hij is ook echt mooi. En natuurlijk een brutale kopie.
Als het goed is vrijdag de gouden versie in huis.

Goed voor de portemonnee, en natuurlijk prachtig om haar zo enthousiast te zien, ze kan niet wachten!

Nu twijfel ik of ik de grotere variant niet zelf ook wil hebben… :sweat_smile:

4 likes

Zie je wel! Goed gekozen!

Kopen! Voor het geld hoef je het niet te laten.

Ik las eerst 100 Euro, toen zag ik dat het horloge waar je het over had 1150 was, list, en toen viel het kwartje.

Mijn vrouw heeft naar exact dit horloge gekeken. Zelf heb ik een hekel aan vergulde of PVD-goudkleurige horloges. Wat mij betreft koop je staal of goud, maar geen nep goud.

Buiten die tic van mezelf vind ik het een geslaagd ontwerp al vind ik voor een fractie van de prijs de Seiko Tanks van dit moment toffer. Die hebben ook een bi-color als je m’n tic tegen pvd-goud niet deelt:

Seiko SWR087P1 en z’n stalen broertje. Ik vind ze erg mooi, met name de wijzerplaat.

370,- ballen.

Die heeft m’n vrouw ook, een “gouden” Seiko tankje.

Iets in deze geest.

Merk wel op dat het er voor haar in resulteerde dat een jaar later deze aangeschaft werd:

En of dat al niet erg genoeg was zit ze nu naar een bi-color Panthere Small te loeren, maar die zijn 9200 ballen.

Maar je kunt lullen wat je wilt, ze houdt nog heel erg van haar gouden Seiko Tankje.

Deze heeft mijn vrouw. Bouman heeft er één in de aanbieding voor 999 euro. List is 1600 en volgens mij discontinued nu sinds kort.

2 likes

Die cartier wil mijn vrouw ook. Voor hoor maakt het niks uit wat het kost in hoe ze ermee omgaat alleen dat houdt haar tegen om deze aan te schaffen.

Voor de datum kijkt ze maar op dr GSM.

Oh ja, het budget ook een beetje oprekken maar als je ècht van dr houdt…

1 like

Kijk vooral eens onder Seiko Dolce en vintage Credor. Mooie horloges, veel keus, en kan eens wat proberen voor de grote sprong?

Er zijn ook wel andere leuke tanks op klein budget. De Second Hour Memoir, of net gelanceerd, de Corniche Visionnaire. LIP doet volgens mij ook leuk tanks.

1 like

Ik zou naar zoiets kijken. Prima hi-beat uurwerkje en je houdt voldoende over om samen uit eten te gaan een een paar flessen goede wijn. (Wel seiko en geen datum maar goed)

Frederique Constant Carree Small Seconds is een fijne tank achtige. Ligt in elke bijenkorf als je er een even om de pols wil doen.

1 like