Microbrand only (Deel 2)

10 likes

15 likes

Ocean to Orbit last zien dat ze geen eendagsvlieg zijn. Hun eerste model overtuigde zowat iedere recensent van de kwaliteit. Voor mij zocht het op een heel conservatieve wijze de sportieve kant op, waar ik de geklede kant van het genre meer waardeer. Dus ik bleef lauwtjes. Het is vast goed nieuws voor mijn portemonnee dat de tweede helemaal meer de kant van sportieve tool watches opgaat, verhard, gespierd, lichtbakens en al. Dat neemt niet weg dat ook hier direct op het eerste gezicht een hoge mate van kwaliteit spreekt uit wijzerplaat en kast. De merknaam vind ik nog steeds op het tenenkrommende af, maar ik kan ze weer net iets makkelijker serieus nemen. Van mij mogen ze best eens iets gekledere (doch capabels) proberen.

Overigens moest ik ook gelijk aan het veel betaalbare Ti model van J&Berg denken met deze aanpak van de wijzers op zo’n horloge

6 likes

Doen ze zeker leuk!
Titanium 40mm, geen datum
SW-200-1

5 likes

Trematic belooft grootse zaken, maar een beetje vreemd voor een merk dat tot nu toe uit de back catalogue putte.

1 like

Ik werd vandaag verrast door de aankondiging van de Corniche Visionnaire OC. Duidelijk een mix van Söner en de echo/neutra Rivanera, maar wel een geslaagde cocktail als je het mij vraagt. Ik mis misschien alleen het gepolijste randje op de spatborden. Dergelijk accent had de kast net nog met af gemaakt. Ik ben niet van de quartz, maar hier blijft het ook nog eens heel betaalbaar en de maat is volgens mij mooi. Minder breed en glimmering dan Söner en net nog ietsje kleiner dan de Rivanera. Het Japanse hennep bandje kan ik wel waarderen. Maar is dit merk nou echt het kopen waard? Ik heb ze toch altijd meer richting een lifestyle brand zitten. Ik erger me ook aan veel van hun plaatjes. Die zijn duidelijk in grote mate gemanipuleerd en fake. Hoe moet je dan een goede inschatting maken?

11 likes

Best een leuk ding voor 310 euro
Zonder secondewijzer, trek ik quartz wel.
Mooie kleur groen.

2 likes

Al een klein weekje deze om. Echt een fantastisch horloge voor mij

14 likes

Wanneer komt het maatje kleiner?

1 like

Ik heb de gok genomen en ‘m ge-backed.
In principe ga ik voor de oranje, maar wie weet komen er nog leuke kleurtjes bij.
Nu wachten tot april :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Galo komt weer met een nieuwe batch:

4 likes

@fedaia mogen we wat plaatjes van de jouwe met BoR?

Vind die zelf verleidelijk

1 like

6 likes

2 likes

Niet de kortste route naar die Grand Seiko! :sweat_smile:

Wel een mooie route. :wink:

1 like

Wat ze gemeen hebben is de BoR

Daar gaat het eigenlijk om :joy:

Ik hé sinds deze week le dome van Radcliff en aan de hand daarvan heb ik me ingeschreven voor de kickstarter :sunglasses::innocent:

1 like

Nieuw(?) Nederlands merk Van Speyk.

Van de eerste indruk word ik nog niet echt warm. Oogt erg traditioneel en de configuratie van het STP uurwerk dat WatchChris toont mag dan uitzonderlijk zijn, het komt op mij een beetje over alsof die complicaties vervolgens maar plichtsmatig in dat traditionele schema moesten worden gestopt. Is iemand er al mee bekend?

1 like

Yikes

De nieuwe RZE smoelt ook lekker. Iets minder hardcore adventure dan voorgaande RZE en een mooie afmeting (36mm met een enigzins hoekige kast). Tof ding :ok_hand:

Verkrijgbaar in 4 kleuren. Vanaf maandag worden ze verzonden

4 likes