Waarschijnlijk komt een topic als deze elke zoveel tijd terug maar goed. Ik ben sinds kort eigenaar van een MM300. Die stond al heel lang op de wishlist en ik geniet er elke dag van. Maar sinds ik deze heb mis ik eigenlijk ook de Tuna die ik ooit had maar in een ruildeal heb weggedaan voor een Breitling. De Breitling heb ik nog maar de Tuna niet meer en die komt dus wel weer terug. Ik had de SBBN015 maar de 031 is prima welkom…
In dezelfde ruildeal is ook de Oris Aquis date gesneuveld. Dat was terecht. Ik wilde perse de Breitling. Maar inmiddels mag ook de Oris weer terug. Waarschijnlijk niet meer met de zwarte dial maar een blauwe om de collectie wat divers te houden.
Welke het eerste komt zie ik wel. Ik ga in principe voor nieuw en dan is de Seiko als eerste aan de beurt. Maar als er nette occasions rondlopen dan kan de volgorde ook anders zijn.
Welke verkochte horloges uit jullie collectie zouden jullie weer terughalen??
Ik heb nog niets verkocht waarvan ik nadien spijt heb en er weer een zou willen kopen. Ik ben wel hard aan het nadenken over de verkoop van enkele horloges om budget vrij te maken voor de aankoop van een horloge uit een, voor mij, hogere prijs klasse. De hamvraag daarbij is inderdaad krijg ik spijt en ga ik dan weer hetzelfde model kopen. Gelet op de reacties hier valt dat bij een hoop mensen mee.
Chowmonkey, ik heb alleen de horloges gekocht, die ik voor altijd zou willen behouden.
Helaas Chowmonkey, ik wou je feedback geven, because I hear you, see?!
Heel veel sterkte - en dat meen ik zonder dollen - bij het opnieuw in staat te zullen
kunnen zijn om je ‘lost beauties’ terug te gaan kopen.
Ik heb dat 1x gedaan. Ooit een gen 1 oranje Monster als onderdeel van een ruil weggedaan, en ik miste die lompe vrolijkerd toch wel een beetje. Jaartje later daarom op zoek gegaan naar een ander exemplaar, en toen verscheen toevallig de mijne in de koophoek.
Met duurdere horloges nooit last van gehad. Dan is de overweging meestal wat zorgvuldiger gemaakt, en zijn de terugkoopkosten ook wat meer een barrière dan bij een Monstertje.