Welke aanpassing zou een mooi horloge perfect maken?

Hebben je een horloge dat voor jou smaak de perfectie benaderd maar toch een eigenschap heeft die roet in het eten gooit?

Voorbeeld:

Ik ben de trotse bezitter van een Tissot PR516GL Heritage. Ik ben lang naar dit horloge op zoek geweest en ondanks dat de tijd duidelijk wordt aangegeven heb ik nog altijd een aantal seconden nodig om mijn ogen er vanaf te halen.

Toch merk ik dat hij het vaak verliest van de kleinere horloges. Dus mijn antwoord op de vraag zou zijn: Als de PR516GL Heritage maximaal 38mm zou zijn was het een perfect (voor mij) horloge geweest.

(Ik heb ook de vintage, zeker net zo mooi. Helaas is in mijn beleving de afwerking van het nieuwe horloge van hogere kwaliteit)

5 likes

Rolex Explorer met opgelegd logo, sluiting met meerdere posities toolloze fijnafstelling, glazen achter deksel.

2 likes

Mijn panomatic lunar mag van mij een paar millimeter dunner.

3 likes

Hi,

Hoe dun je 'm ook zou kunnen krijgen… het blijft een vet horloge. Je zult het er mee moeten doen :wink:

groet, Vincent

1 like

Speedy Pro 2mm kleiner = cool :sunglasses:

1 like

Vacheron Constantin Patrimony Contemporaine Minute Repeater: de enige vervelende eigenschap is de prijs.

6 likes

Een 44GS kast op mn SBGR31q

1 like

Het linker wijzertje ook gewoon wit ipv grijs bij de omega FOIS! :face_with_monocle:

1 like

Een submariner met de kast van de Explorer II

De date 1 a 2mm verder naar buiten en het was een instant buy!

4 likes

Op mijn Tudor Heritage Black Bay een soort van Glidelock systeem. Zou hem perfect maken in mijn optiek.

1 like

FOIS met plexiglas! :ok_hand:

6 likes

Als een Daydate om mijn pols zou zitten.
Dat zou het puntje op de i zijn.

3 likes

In navolging van @Bidle wordt mijn FOIS ook voorzien van plexi door dezelfde vriendelijke Duitser. Dan wordt meteen de secondewijzer vervangen door die van een Pro.

7 likes

Een Omega Seamaster Aqua Terra met de wijzerplaat (behalve opschrift) van de automaat, en het uurwerk van de Longines VHP. Op dit moment is de AT kwarts toch wel een soort stiefkindje, en daarmee zou hij een flink stuk aantrekkelijker worden.

Nice! :ok_hand:

1 like

Alle Grand Seiko’s: 1mm dunner.

3 likes

SKX

Was ie maar 2 millimeter platter.

Maar goed, het is niet anders :grin:

2 likes

Dat is idd een goed idee:

9 likes

En inderdaad standaard op zo’n schitterende stalen band. :ok_hand: Met die twee aanpassingen is hij gewoon gaver dan de normale Speedmaster vind ik.

3 likes