Welke aanpassing zou een mooi horloge perfect maken?

Ik vind hem er ook zeker niet minder cool om :+1:

De citizen ny0040 reeks, maar dan in het brons!

Super fijne klokjes! Mooie maat voor mijn pols met een eveneens hoog comfort. Alleen een mooie bronzen uitvoering zou het helemaal af maken voor mij :heart_eyes:

Edit:
My mind is playing tricks on me!

2 likes

De Marinemaster 200, bijna perfect, alleen de wijzers slaan nergens op😕:

2 likes

Rolex Daytona MET datum… een horloge van 10-15k zonder datum… een horloge zonder datum is een NO GO voor mij :slight_smile:

Een Ketelaars, maar dan in mijn doos.

3 likes

Breitling Navitimer 38 mm met display caseback, logo met gouden vleugels onder de 12 uur en een kartelrand ipv de vintage bolletjes. Sorry kan niet kiezen.

De ketelaars zijn mooi, Maar dit vind ik toch een beetje pervers. Bovendien ik had sterk het vermoeden dat u een man was.

6 likes

En die bandaanzet een even getal maken…

1 like

Yep…

Ik heb voor elk horloge een aanpassing; een Screw-Down Crown en 100M waterdichtheid.

2 likes

Voor mij is dit het antwoord voor 90% van de huidige mooie horloges.

1 like

De Seiko Sarb033 met een concealed clasp en beter aansluiting end link.

2 likes

Waarom in godesnaam?

100m WR kun je zonder enig probleem met pakkingen realiseren zonder een screw down crown.

Schroefkronen zijn er in twee soorten: waar het schroefdraad niet vervangen kan worden omdat de buis een deel van de kast is, en waar het een vervangbaar deel is.

In het eerste geval zie ik een schroefkroon als een groot nadeel voor de levensverwachting van zo’n kast, in het twede geval zie ik het alleen als onnodig, duur en een mogelijke complicatie bij servicebeurten.

Kortom: 100m WR für Alle is prima! Maar hou de kroon dan gewoon gewoon.

Zou een schroefkroon niet langer zijn waterdichtheid behouden dan enkel pakkingen? Ik ben geen horlogemaker, maar het geeft toch een veiliger gevoel hier :blush:

Misschien kan een horlogemaker hier helderheid in scheppen… @PeterLC ?

M’n Seiko Sarb035 is 100m waterdicht zonder schroefkroon (ik douche er ook gewoon mee, en hij leeft nog steeds). Voordeel van schroefkroon is wel dat ie onder water niet per ongeluk losgetrokken of gedraaid kan worden.

1 like

Het lijkt mij veel veiliger inderdaad. Je kan de kroon makkelijk ergens tegen aan stoten, zodat hij zonder dat je het door hebt opengaat…

1 like

Haha die is er dus Perfect! Bedankt

Nee.

Ik kan prima leven met de ontwerpen die in de etalage liggen en als ik iets niet mooi vind, koop ik het niet. Aanpassen? No way! Dan koop ik het niet. Moeilijker ga ik het niet maken. :wink:

Op bijna elk horloge kun je wel iets aanmerken. Maar sommige dingen geven ook een horloge een eigen gezicht. Als ik naar mijn eigen collectie kijk, heb ik ook best wat aan te merken:

Deze mag een tikkie minder dik en zwaar.

Deze een mm kleiner denk ik soms. Verder graag juist geen opgelegd logo bij deze!

Bij deze handwinder had ik graag een gangreserve op de achterkant gehad. Je kunt hem eeuwig opwinden.

Hier de lugs een ietsje korter.

Deze graag met een inhouse uurwerk.

Deze 1 mm groter.

Deze met een wat degelijker glaasje.

En aan de volgende twee hoeft helemaal niets anders.

22 likes

Kan ik je meestal in volgen! Aan de Seamaster 1948 zou ik op de saffier caseback de ets van de 70j verjaardag weglaten :blush:

1 like