Welke aanpassing zou een mooi horloge perfect maken?

Goed punt!

1 like

Ja voor de gangreserve, maar er zit wel degelijk een stop op het opwinden, dat gaat niet oneindig door. En per 24 uur wind je er dan 20 slagen bij ofzo.

1 like

Nou, volgens mij werd die seamaster op een andere band geleverd, of niet? En dat heeft me er van weerhouden om er verder naar te kijken, zo lelijk vond ik die p$%pkleur.

Blijft alleen de JLC over waar niets aan veranderd hoeft te worden…

3 likes

Band reken ik niet mee. Zit ook nog een donkerblauwe bij trouwens.

1 like

Gegeven het feit dat ik voor rouwdouwerij een duiker om doe (of sneller de alpinist) acht ik het risico met normaal gebruik nihil. Op dat moment weegt het nadeel van slijtage van het schroefdraad over tijd zwaarder dan het mitigeren van het risico op een ongelukje met de kroon onder water.

Ik merk dat dat een persoonlijke afweging is. :slight_smile:

Ik vind veel horloges een stuk mooier als ze geen datum zouden hebben. Veel meer in balans.

1 like

Iets minder dikke lugs… Al heeft het ook charme.

4 likes

Dat klopt, maar wel een smerig ventje :laughing::laughing::laughing:

1 like

Verrek, dat is mij nog nooit opgevallen. Ik denk dat de logica is dat alle wijzers voor de normale tijd grijs / zilver zijn en die voor de chronograaf wit.

6 likes

Simpel: Grandseiko’s van 42 à 43mm voor € 500.
Please me.

• De Grand Seiko SBGW231 in 38 of 39mm
  • De Grand Seiko SBGA029 in 40mm
  • Een zaag om de lugs in te korten bij de Nomos Club modellen.
2 likes

Maar dan andere dial, andere kast, andere grootte, andere wijzers, andere lugwidth… En oja, een andere kroon met kroonguards.

3 likes

Ik vind ze juist heerlijk :grin: Grote dikke pijl, niet te missen. Voor mij had de band juist iets breder gemogen.
Voor de rest echt perfect.

Vandaag nog bij het eten :sunny:

2 likes

Ik erger me dood aan horloges met veel tekst op de wijzerplaat. Zo onzinnig. De merknaam, oké. Liever nog alleen een logo. Dat het een automaat is, jewels heeft, tot 200 meter waterdicht is, hoeft er voor mij niet op te staat. Dus een draadje als deze is aan mij niet besteed, alleen om mij te verbazen:

Ik heb ooit eens een Certina DS-2 gekocht met een “schoongemaakte” wijzerplaat. De vorige eigenaar had waarschijnlijk het vuil van de wijzerplaat verwijderd, maar daarbij ook alle tekst en minutenmarkers. Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere wijzerplaat, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo.

Zo hoort ie te zijn

Zo ziet ie eruit

4 likes

Als het goed gedaan is kan ik er wel van genieten. Maar veel tekst is per definitie onnodig.
Die DS is met tekst nog altijd ingetogen hoor.

De rust…

4 likes

De grote pijl gaat wel, alleen de zwart geverfde uiteinden van de wijzers vind ik echt niet mooi!

1 like

No date’s

6b19ebf775f56d3df1701642a9dd871bb9daa0dc_1_555x500

En deze voor onder de €1000 :yum:

1 like

Nooit meer wintertijd, dat zou vrijwel alle horloges verbeteren.

Yes!

https://www.instagram.com/p/B6tKHAnndCm/?igshid=ychcf56919zj

3 likes

Wat aanpassen betreft heb ik er 2 laten doen…

…zelfde wijzerplaat als origineel maar dan met opgelegd logo en opgelegde indexen.

En…

…andere wijzers. De originele vond ik te klassiek. Na veel zeuren is dit door Sinn zelf gedaan, dus origineel en uniek.

Groeten
Rutger

3 likes