He ik ben Homer.
Ik heb op dit momet alleen 1 horloge een citizen gekregen van een collega, waar ik heel erg blij mee ben (collega en horloge).
Maar ik zit te denken aan een of 2 nieuwe horloges een Tissot Le Locle Powermatic 80 en een seiko Presage SSA421J1 maar welke moet ik als eerst doen
Je moet niets maar als ik jou was zou ik degene kiezen die ik nu het mooist vind.
Voor de beeldvorming even de plaatjes.
O.k., jouw keuze, natuurlijk. Maar goed, je vraagt om meningen, dus. Ik zou zelf geen dresser kopen. Draag ze niet. Daarnaast, hou ik niet van romeinse cijfers, op een horlogewijzerplaat. Maar wat me bovenal tegenstaat is een ‘open heart’-wijzerplaat. Dus, van deze twee dan maar de Tissot. Op zich kwalitatief beide prima horloges. Dus, wat dat betreft geen verkeerde keuze, welke je ook kiest.
Oh en welkom op HF!
Ik zou die Tissot kiezen, want die vind ik mooier. Maar het gaat er om wat jij mooi vindt, natuurlijk.
Welkom op HF Charles. Seiko, Citizen, Tissot en vele andere merken hebben genoeg moois te bieden. Advies is om te gaan passen en ervaren
Welkom kiezen wat jij het mooist vindt.
Welkom, je niet doodstaren op die twee, winkels bezoeken passen
Ik ben er zeker van dat je nog veel moois gaat tegenkomen
waar je het bestaan niet van wist .
Daar kan je achteraf alleen maar blij van worden
Zoals ze hier dikwijls zeggen de reis alleen al, en gelijk hebben ze
Welkom. Veel plezier hier.
Welkom hier!
ondanks dat ik de Tissot zelf in bezit heb zou ik persoonlijk toch de Presage kiezen. Prachtige dial.
Succes met je keuze!
Welkom Homer! Passen in de winkel en kijken welke je het mooist vind. En welke het lekkerst om je pols valt.
Bedenk wel dat “Open heart” modellen sneller gaan vervelen. Je raakt uitgekeken op dat tikkende mechaniek.
Verder rustig rond kijken in het doorlopend topic “Wat dragen wij vandaag” voor nog meer ideeën en inspiratie.
Als je niet kunt kiezen neem je ze allebei, Dan ga je nooit mank.
Je bent gezegend met polsen die zich lenen tot vintage. Ik schat 16,5cm. Zou niet veel groter gaan dan dia 36mm of 44mm lug2lug wat klassieke horloges betreft.
Zoek eens bij vintage seamaster, seiko goldfeather, …
Misschien ook 34mm Max Bill eens bekijken.
Hetgeen je zelf toont zal te groot zijn.
Hoi Charles, welkom op het HF.
Rustagh .
Kijk eerst een paar weken rustig rond hier op het forum, doe ideeën op en ga naar een horlogewinkel om te kijken of het staat.
Wat je nu hebt uitgekozen gaat, vrees ik, snel vervelen.
Welkom op het forum.
Ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze wordt.
Succes met je zoektocht.
Welkom…
Welkom homer.
Natuurlijk is het jouw reis. Maar omdat je het vraagt. Ik xou eerst voor de seiko gaan. Lijkt me een mooie aanvulling op de citizen.
Dat ga ik zo ie zo doen en er moet nog een derde bij maar voor die heb ik nog geen idee van wat voor merk of wat voor type
Welkom, prachtige Citizen! Denk dat beide modellen een mooie toevoeging gaan zijn. Persoonlijk zou ik eerst voor de Seiko gaan, beetje afwisseling in kleur😉