Welkom en succes met kiezen !
Wat die wil ik er ook bij
Dat is een horloge dat Citizen eind jaren 60 en begin jaren 70 voor de Japanse spoorwegen maakte. Ik heb de mijne niet meer helaas.
Hier meer info: The Citizen Homer Second Setting - The Best $200 Vintage Watch Around?
Welkom Homer en succes met deze keuze
Van harte welkom!
De Junghans Max Bill in 34mm kan ik ten zeerste aanraden als de designtaal van het horloge je aanspreekt.
Fotootje voor context:
Gewoon een leuke dag van maken en de horloges gaan passen.
Welkom bij de club Homer.
Welkom Homer, neem de tijd om te kiezen. Ga lekker passen etc.
Ik draag beide merken een warm hsrt toe, maar zou hier voor de Presage gaan.
Aan een ‘open heart’ kun je prima wennen kan ik je vertellen uit ervaring.
Onderstaande Presage ‘Zen Garden’ alweer een hele tijd in bezit en absoluut geen voornemens om 'm binnenkort weg te doen. Ik vind 't zo’n leuk ding.
Ik heb zelf ook een open heart in een Oriënt Star en tot op heden kan ik bovenstaande bevestigen, ik vind het nog steeds mooi.
Ik probeer me een beetje in te houden om een wildgroei aan horloges in mijn verzameling een beetje te temperen maar elke keer als ik de Presage SSA421J1 zie, wil ik deze eigenlijk gewoon hebben.
Ik denk dat je van de Presage geen spijt zult krijgen maar uiteindelijk moet je gewoon je gevoel volgen en het horloge kiezen welke jou het meest aanspreekt
Voor mij geen horloge met romeinse cijfers, ook geen “opengewerkt” horloge…
Er zijn veel mooiere (subjectief) Presage horloges, deze hoort daar dus niet bij…
Hi! Welkom.
Ik zou voor de Tissot gaan. Deze oogt wat tijdlozer.
Het werd hierboven al gezegd: passen, altijd eerst passen. Dan weet je het (waarschijnlijk).
Trouwens, Homer,
Welkom!
De Tissot is te groot voor zijn uurwerk, waardoor de datum te ver naar binnen staat. Ik zou dat niet doen
De Seiko is een te groot open heart horloge, wat een gimmick is die gaat vervelen. Ik zou dat dus ook niet doen.
Mijn tip? Zoek iets op wat kleiner is dan 40mm, zeker als je een dressy horloge wilt. Zorg dat het een gewone dichte wijzerplaat heeft, maar als je het uurwerk wilt zien zou je iets kunnen zoeken met een zichtbodem.
Hoe groot is de omtrek van je pols? Ik meen te zien dat de Citizen al vrij fors draagt…
Naast de Junghans die @WeinigGeld-WeinigSmaak aanbeveelt zou ik deze horloges wellicht bekijken:
De Stowa Marine Classic 36.
De OG Nomos Club 36 referentie 701.
De 38mm Presage Cocktail Time.
Ik heb ook liever één iets duurder horloge dan twee die het net niet zijn. Ik zou dus overwegen om het budget voor de Tissot en Seiko samen te voegen.
Mocht geld een ding zijn, dan is de Cocktail Time met dichte wijzerplaat in mijn optiek de shit.
Welkom Homer!
Je hebt een top collega!
Qua keuze is het hier al meer gezegd: kies geen horloge met een grote diameter want die gaat niet mooi om je pols vallen. Als je er eentje naast je huidige wil, is het wellicht te overwegen er eentje met een donkere wijzerplaat te nemen. Maar vooral: blijf hier meelezen en kijken want je zal zien dat je smaak en voorkeur gaat veranderen.
Veel plezier hier!
Pfff, er stond er eentje op MP. Wat voor hobby heb ik toch…
Welkom charles, ik heb zelf de seiko overwogen maar bij het passen, vond ik het te groot ogen voor mijn pols. Ik zou zeggen, ga ze passen en kijk welke klikt.
Er moet helemaal niets,kies voor die waar jij het beste gevoel bij hebt.
Ga bij dealers lamgs en pas ze beide om, alleen dan kun je echt zien hoe iets staat en voelt.
Maak daarop gebaseerd je eigen keuze.
Met beide horloges kun je niet verkeerd gaan, zijn beide goede en mooie werken.