Welke bandjes zijn onveilig

Hij zei toch later…

4 likes

Zeker voor het zingen de kerk uit🤣

2 likes

Eens, maar of ik nu alles wat men binnen de EU verkoop vertrouw?

1 like

Ik zie geen verband met dit topic

Gaat idd wel een beetje mank, maar is het veilig of niet veilig dat is de vraag en dan zie ik het verband wel met bandjes uit China :grin:

1 like

Toevallig kwam een van de Squale-kroegleden vandaag tot de conclusie dat de band die hij via Ali had besteld, wel héél erg veel leek op een veel duurder exemplaar, gekocht in de Europa (volgens mij) en zelfs hetzelfde rook. Ik denk dan ook dat er banden zijn waarvoor wij hier braaf 80 of 120 Eurootjes aftikken, die voor enkele Euro’s in China worden geproduceerd. Dus waar een tussenpartij heel erg rijk van wordt. Maar ik geef geen garanties en ben niet aansprakelijk, in geval van ernstige lichamelijke klachten. :crazy_face:

4 likes

Ik denk dat de recente aflevering van keuringsdienst van waarde wel een aardig inkijkje geeft, de insteek was daar eventueel dierenleed van het gebruikte leder bij producten tekoop in NL/EU. Daar kon eigenlijk niemand iets zinnigs overzeggen want in de leer producerende centra in de wereld interesseert het ze weinig en geven geen inzicht want er is amper vastlegging.

Ik ben bang dat dit indicatief is voor het gebruik van onwenselijke chemicaliën en zal bij het (zover mogelijk) uitsluiten leer gebruikt moeten worden wat lokaal gelooid en geverfd is en daarna lokaal tot een bandje vervaardigd.

3 likes

Ja dat kan je dus mooi vergeten hè.

Je bent als importeur verantwoordelijk, maar denk je dat de verkopers en webshops ook maar enig idee hebben aan welke wetgeving ze moeten voldoen?

1 like

Ha, eindelijk iemand die het snapt :+1: :wink:

1 like

Verstandig :joy::+1:

2 likes

Je moet je daar helemaal niet druk over maken. Gewoon bandjes scoren vij Ali: bijna alles wat we hebben komt uit China en we zijn nog steeds niet dood neergevallen.
Je moet er alleen niet op kauwen.

5 likes

Zolang ze comfortabel dragen en geen huidirritatie geven draag ik alles. Van Hirsch leer t/m AliExpress siliconen.

Ga er onrustig vanuit dat alles van chemicaliën gemaakt is ongeacht de geografische herkomst. Dit geldt niet alleen voor horlogebandjes maar voor je hele interieur. Je moet het uiteindelijk toch érgens van maken en alternatieven bestaan simpelweg niet.

1 like

Het ga jullie allemaal goed

1 like

Effe breder trekken, zit je ook zo in de rats over je spijkerbroeken, sokken en de BH van je vrouw?

6 likes

Die verzamel ik niet en draag ze zeker niet om de pols waar de huid het dunst is. :innocent:

Ik heb er ook een paar van Vietnam… maar goed, wat met je smartphone vol chemische troep…

Eerlijk gezegd probeer ik ook daar zeer bewust mee om te springen. Voorbeeldje : smartphone ligt niet naast hoofdeinde van mijn bed.Het gaat mij wel degelijk om de mogelijk schadelijke stoffen in relatie met de hobby.En dan een mogelijke doelgerichte actie uitvogelen.

Ben je nou serieus dat je je druk maakt om een paar cm om je pols en spijkerbroeken shirts en ondergoed maakt je nix uit want" die verzamel ik niet" of is dit een vorm van sarcasme die hier niet direct valt?

1 like

Mislukte poging tot humor . Geen sarcasme. Is me vreemd.Onderwerp zou volgens mij te breed of te grootschalig worden om hier in dit topic te behandelen.