Welke Cartier Tank? Hulp bij dilemma!

Dag allen!

Sinds Januari ben ik in het bezit van een Cartier Tank large Wsta0041 met de roman numerals, en ik heb vanaf toen eigenlijk geen ander horloge meer gedragen. (pic)

Er is sindsdien ook niks meer bijgekomen ik kan wel stellen dat dit echt mijn horloge is. Hiervoor veel geflipperd en toch was het het allemaal net niet, tot de tank.

Nu is het zo dat mijn oog is gevallen op in principe het zelfde horloge, maar dan een andere uitvoering met daarbij ook een totaal andere uitstraling. Dat horloge is de Tank in de blauwe uitvoering zoals hier onder afgebeeld:

Nu ben ik aan het overwegen om de huidige tank in te ruilen op de blauwe tank. Ik heb het gevoel dat die wat unieker is en het minimalistische spreekt me enorm aan.

Aan de andere kant, die roman numerals zijn natuurlijk wel weer typisch Cartier en ik vind het nog steeds een schitterend horloge. En wat veelzijdiger als het aankomt op bandjes wisselen, al is blauw ook nog redelijk veelzijdig! Wat ik mooi van aan de blue dial is dat de band mooi past bij de cabochon tov de andere kleuren. Het geheel klopt gewoon.

Wat zouden jullie adviseren? Iemand in het bezit van de blue dial Tank?

Alvast bedankt

Bart

11 likes

Dag Bart,

Roman numerals houden. Zoals je al aangeeft is die veelzijdiger, makkelijker te combineren met banden én outfits.
Die blauwe raak je veel sneller op uitgekeken en gaat sowieso nooit de statuur of klasse bereiken van de OG.

Als de roman numeral zo goed bevalt als je hier opschrijft, dan ga je op den duur spijt krijgen.

14 likes

Ik zou de OG houden, en eventueel deze later toevoegen als afwisseling. Die nieuwe is leuk, maar ook saai’ish (zal minder lang boeien denk ik).

De versie die je nu hebt is zoals de Tank heurt te zijn.

5 likes

:point_up: Dit denk ik ook.

En buiten dat, je kunt vooraf ook moeilijk inschatten dat die blauwe net zo goed gaat bevallen. Dus eventueel (als dat financieel uit kan) zou je ze een tijdje naast elkaar kunnen proberen.

Maar in principe ben ik ook team Roman.

3 likes

Die spijt, daar ben ik ook bang voor idd. Kan hem altijd nog terug kopen dan maar dan ben je onder aan de streep wel weer een paar honderd al dan niet duizend armer😵‍💫 maar, dan weet je wel zeker dat de gekleurde musts niet voor mij zijn😜

Thanks voor je reactie.

1 like

Het antwoord ligt opgesloten in je topic. Veel draagplezier gewenst.

1 like

Naast elkaar zou ik teveel overlap vinden. Ik ben ook het type dat maar 1 horloge draagt. Maar de OG is idd zoals het hoort te zijn. Toch blijft die blauwe trekken🙃.

De blauwe is leuk voor erbij… niet als enige horloge.

1 like

Snap wat je zegt, de roman is zo veelzijdig en minder saai. Toch trekt ie. Rare hobby.

1 like

Haha was het maar zo simpel😏

Ik heb de zwarte gehad, en die ben ik beu geraakt. Mocht ik het opnieuw doen dan ga ik ook voor de Roman numerals.

1 like

Na 25 jaar horloges verzamelen heb ik net mijn eerste Tank gekocht, een Tank Solo XL. Een stijlicoon, ik ben er dol op, daarom heb ik liever de witte. De blauwe is meer een tweede Tank voor chique gelegenheden.

2 likes

De afleesbaarheid van de blauwe maakt, dat als je hem draagt je telefoon erbij gaat pakken om de tijd te achterhalen. En met een Catier om de pols, lijkt mij dat best een nare ervaring.

Succes met je keuze!

1 like

Prachtig die blauwe.
Pas echt een “under the radar watch”.
Chiquer gaat het niet worden.

1 like

Die zwarte is ook heel nice, maar die trekt me het minst eerlijk gezegd. Daar gebeurd echt helemaal niks. Bij de gekleurde heb je nog een “pop of colour”.

Zal misschien ook een stukje gewenning zijn. Een Tank draag je ook meer vanwege het design.

Gefeliciteerd! Wat maakt dat je voor de XL hebt gekozen? Vanwege de pols of omdat het een automatisch uurwerk heeft?

Straalt in mijn ogen echt pure klasse uit! Maar toch die twijfel… Zal de keuze toch echt zelf moeten maken😅. Maar de angst voor de verkeerde keuze die is er wel. Ik mag iig niet klagen met m’n huidige tank😇

Niet weg doen die klassieke tank. De begeerte naar de blauwe is begrijpelijk maar voor erbij zoals velen dat al eerder gezegd hebben.

3 likes

Hele andere uitstraling maar zeker ook mooi, ik zou deze blauwe erbij kopen :wink:

2 likes