Daar ben ik het mee eens, de blauwe zul je af en toe dragen dus leuk voor erbij😉
Mijn vrouw draagt de roman numerals, haar favoriete horloge, voor de kleurtjes heeft ze longines dolce vita’s.
Leuk voor erbij maar niet voor de chique, die kleurtjes. Haar woorden.
Iedereen staat er anders in maar de originele cartier wint het dus wel bij de meeste als enigste horloge.
Blauwe erbij, bevalt 'ie, dan is hij leuk voor erbij, bevalt hij niet kun je hem weer van de hand doen.
Voor de afwisseling kun je met de huidige ook variëren met diverse kleuren bandjes en evt. met de Forstner 9-row BOR band.
Het gras is altijd blauwer aan de overkant.
Niet inruilen dus. De blauwe is mooi hoor, maar ook ‘gimmicky’. Ik zou die nooit als one and only overwegen. Zet evt. een blauw bandje op je huidige tank zodat
Als je het je kan veroorloven kan je ervoor kiezen ze een poosje naast elkaar te bezitten en na verloop van tijd de verliezer te verkopen.
Succes.
Ik ben 1,93 lang, dus het horloge mag best wat groter zijn. De Solo XL heeft geen guilloché-wijzerplaat, bredere zijkanten en een sportievere kroon, waardoor hij zowel sportief als elegant oogt. En een automatisch uurwerk is natuurlijk handig ![]()
Is een ander (blauw) model van Cartier geen optie? Bijv. Een Ronde de Cartier of een Ballon Bleu?
Daarom deze houden
ook veel makkelijker te combineren.
Nice! Is dit je eigen tank? Groen staat ook wel tof. Kan alles hebben dit horloge.
Ik heb zelf ook diverse banden:
En laatst bij Schaap Utrecht nog een originele blauwe aligator besteld. Moet nog binnenkomen🙃
Nee, ben echt een Tank liefhebber🤭
Yep, da’s mijn eigen Tank idd. Dat groene bandje is een goedkope van Ali en in het echt aartslelijk, dus die moet ik nog eens vervangen door een mooie groene van Buland o.i.d.
Dat oranje van jou is erg tof ook.
Angst is de beste raadgever.
Altijd luisteren naar de angst en er vol in mee gaan.
Dan maak de de beste keuze.
Ja op de foto lijkt ie best aardig. Die oranje is overigens ook een Ali bandje🤓
Off topic: Welk stale bandje heb je?
Ontopic: koop de blauwe maar verkoop de ander niet. Kijk welke je meer draagt en verkoop de ander na een x tijd als je eruit bent. Ja kost je een paar honderd euro als je er eentje moet verkopen uiteindelijk, maar een ervaring rijker. Heb je geen ruimte in je budget dan advies dit te houden.
Staat erbij…Forstner 9-row BOR.
En toch dite ik het gewoon. Zelfde maat als de Tank Large, maar nét even anders en een stukje betaalbaarder. Voor naast je huidige, niet naar die saaie blauwe natuurlijk ![]()
Zoals jij en @tijdsbeeld variëren met bandjes laat zien hoe veelzijdig de klassieke Tank is. Nooit wegdoen. De blauwe is inderdaad gaaf, maar enkel voor ernaast
Mooie tank! Als die zo goed bevalt, die in ieder geval houden.
Goede optie om met de bandjes te wisselen.
Hou de klassieke witte. De blauwe is een gimmick, moeilijker met allerlei kleding en banden te combineren, en zal met zeer grote waarschijnlijkheid gaan vervelen.
Bovendien heb ik absoluut de booking schurft aan horloges zonder minute track en indices. Dat zijn wezenloze ontwerpen, koop dan gewoon een armband.
Je hebt nu iets wat je altijd draagt en wat je dus goed bevalt. Waar komt de neiging vandaan om een soort rupsje Nooitgenoeg te zijn?
Maar goed, we kennen het allemaal. Ik zou die blauwe alleen overwegen als ik hem er als tweede bij kon nemen .
Never change a winning horse.
Dat vind ik raar. De gewone tank is veel sjieker, in mijn optiek. Een witte plaat met Romeinse cijfers… Dressier wordt het niet.
Blauw is voor de vrije tijd en op het werk. Als ik dan al een must zou overwegen zou het tenminste de zwarte zijn.
En er nou al over denken hem de deur uit te schoppen. ![]()
![]()
![]()
Persoonlijke smaak? Ik zou een willekeurige Tank zo inruilen op de klassieke Santos Dumont large.
Omdat ik elke Santos cooler vind dan elke Tank, met uitzondering van de juiste Cintree in edelmetaal met Breguet wijzers.
Heb je dus al eens naar het overige assortiment gekeken?
Of juist een statement piece.
Een blauwe Datejust kan toch ook overal bij?
Denk dat we er allemaal last van hebben hier ![]()
Hoe kun je deze voorstellen en de blauwe saai noemen🤔 maargoed wel een tof ding.
Bart, ik zou voor de blauwe kiezen. De OG heb je weer zo terug gekocht mocht de blauwe je niet bevallen.
Dat gedoe met al die gekleurde bandjes vind ik persoonlijk een beetje infantiel. Niet mijn kopje thee zeg maar.
De OG in goud zou nog de beste keuze zijn.
Ik pleit dus voor een blauwe, dan rustig sparen voor een gouden OG.
Dan kan je niks meer gebeuren en ben je helemaal het mannetje ![]()
![]()