In die prijsklasse ben ik dus ook gek op eco drives , maar ook de betaalbare automaten vind ik juist zo leuk. Zo in dezelfde prijsklasse en die lopen gewoon tientallen jaren zonder gedoe. En vaak ook met best leuke designs. O k , ik snap ook de kleur datum schijf een wijzertje net te kort etc. Maar ik ben gewoon gek op die Japanse betaalbare dingen voor de heb. Maar zelfs als je kijkt naar een citizen stiletto van pakweg 300 dollar die komt toch echt qua afwerking best al in de buurt van m’n JLC master. Uurwerk geen vergelijk hè maar ik bedoel qua kast afwerking. Op de foto’s niet goed te zien, maar heb even geen betere voor handen.
Die stiletto’s zijn ook echt cool. Maak me alleen zorgen dat ik 'a een tijdje een secondenwijzer zou missen. Het is heel mooi en minimalistisch met 2 ,ijzers, maar een secondenwijzer zorgt wel voor leven op de dial natuurlijk
Ik ging naar de juwelier voor de AW130 solar serie, maar kwam thuis met de bm7570-80x. Hoewel groter (42mm), minder hoekig en oogt daardoor toch kleiner. En dan die kleur van de dail. Groen volgens de beschrijving, maar in de praktijk een soort petrol/grijs. Prachtig in combinatie met de witte cijfers en wijzers. Maar dat blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Wat trok je over de streep?
De vorm van de kast en de kleur van de wijzerplaat met daarop een volledige cijferreeks. Ditzelfde type is ook verkrijgbaar in een model waarbij alleen de even uren met een cijfer worden getoond. Maar die is ook niet in deze mooie subtiele kleur verkrijgbaar.