Welke details maken voor jou de ene Speedmaster Professional aantrekkelijker dan een andere?
En dan bedoel ik de standaard modellen, dus de basic uitvoering van een Speedmaster Professional met een handopgewonden uurwerk.
Voor mij zijn de lange ‘S’ en ‘r’ in ‘Speedmaster’ details waardoor ik een model meer waardeer dan die dat niet hebben. Ook tritium wijzerplaten vind ik mooier dan de modellen met Luminova. Een case back met ‘straight writing’ vind ik ook een plus.
De modellen met de “normale” indeling en rechte wijzers hebben het niet voor mij. Als er zwaard handjes op zitten vind ik de speedmaster wel weer mooi.
Ik vind een step dial een groot verschil maken, en dan het liefst icm tritium lume.
Overigens vind ik dat een speedy vooral basic moet zijn. Met de mogelijke uitzondering van de Ultraman vind ik niet één variant mooier dan het basishorloge.
Na 2 “reguliere” Speedmaster Professionals (hesalite en sapphire sandwich) merk ik dat ik het opgelegde logo en de arrowhands van mijn 3594.50 visueel enorm waardeer. Gebeurt net wat meer met het licht maar is nog steeds een onder de radar toolwatch.
Ik vond de stalen band op de Speedmaster ouder dan ±5 jaar terug altijd enorm afbreuk doen aan het horloge, waarbij de nieuwe band wel fantastisch staan (in mijn beleving).
Verder vind ik de diepte van een stepped dial mooi.
Opgelegd logo of niet, ben ik nog niet uit wat mijn voorkeur heeft.
Leuk topic! (Bedankt voor het onder de aandacht te brengen @watchguy37 )
Elke speedmaster heeft zo z’n specifieke kenmerken maar dat maakt het ook leuk, laatst was ik bij de davidoff brothers in geneve; zij gaven mee “het is net als pokemon, gotta catch m all”
Nu is dat wat omvangrijk!
Waar ik graag naar kijk:
de hesalite glaasjes en specifiek de bolling of verdikking per model, alsook het gegraveerde omega logo hierin. (Is ook niet altijd aanwezig!!)
tritium: van gelig naar pumpkin like, het geeft elke plaat iets uniek
de vintage step dials
Ik heb heel graag mijn Long S en R uit 91, maar wissel ook graag naar de cal321.
@drh en zijn pulsations bezel, ook weer wat speciaals! Heel leuk (heb er dit weekend een in Geneve gezien)