Welke dragen jullie het meest?

door de week mijn seiko en mijn seiko.

zodra mijn t-touch weer gerepareerd is gaan de weekende weer voor tissot. blijft een mooi horloge.

Ik wissel eigenlijk dagelijks,… maar mijn beide favorieten op dit moment:

Deze als ik moet werken, Microma 7 jewels swiss

Deze als ik gedaan heb met werken, APROO

het is wellicht heel dom van mij
Ik heb zo’n 300 horloges liggen.
de meeste koop ik als zij kapot zijn, ik repareer ze draag se een dag of drie om te kijken of zij goed werken en ruim ze op in de kast omdat ik bang ben deze te beschadigen.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ondanks mijn horlogetik draag ik meestal geen horloge ik kan er nl niet tegen iets aan mijn hand te hebben zelfs mij trouwring draag ik niet tot verdriet van mijn echtgenote. Als ik wel een horloge draag is dit een namaak Iwc die ik op de rommelmarkt heb gekocht. Ik weet dat ik daar een hoop mensen verdriet mee doe maar ik wil mijn goede horloges niet beschadigen.

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

het meest mijn Cartier, en sinds ik een JLC heb draag ik die ook veel. Alleen daar ben ik heeeeeel zuinig!

Verder krijgen mijn Pequignet en Mod Monster ook veel draagtijd. Toch wint de Cartier het met zo’n 50% draagtijd…

greets Wimster

Go see the docter…

:wink:

Guus

Vreemd. Maar ik kan het wel begrijpen. Hoewel… :smiley:

Zonder enige twijfel deze :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

movement Schreef:

het is wellicht heel dom van mij
Ik heb zo’n 300 horloges liggen.
de meeste koop ik als zij kapot zijn, ik repareer
ze draag se een dag of drie om te kijken of zij
goed werken en ruim ze op in de kast omdat ik bang
ben deze te beschadigen.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ondanks mijn
horlogetik draag ik meestal geen horloge ik kan
er nl niet tegen iets aan mijn hand te hebben
zelfs mij trouwring draag ik niet tot verdriet van
mijn echtgenote. Als ik wel een horloge draag is
dit een namaak Iwc die ik op de rommelmarkt heb
gekocht. Ik weet dat ik daar een hoop mensen
verdriet mee doe maar ik wil mijn goede horloges
niet beschadigen.

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Mijn broer spaart modeltreinen, maar heeft geen treinbaan. Gewoon om naar te kijken omdat hij ze mooi vindt. Als jij ervan geniet om alleen naar de horloges te kijken, wat is daar mis mee?

Moet zeggen dat sinds ik de Aviator IV bezit, ik deze erg vaak draag. Komt ook door de band die erbij zat, een voor mij onbekend merk Herzog, maar het draagt comfortabel. Ik vind de Aviator IV echt een fraai model.

Arjay

sinds 2 maanden deze dagelijks

Normaal Seiko mod monster, exact goed lopend door mezelf.

Nu al een tijd Seiko SAmurai Limited Edition (“Ninja”)

Op wintersport altijd een T-Touch, dit jaar de gele dus.

Wat dacht je van een vestzak horloge ?
dat van die ring begrijp ik, daar word ikzelf ook niet goed van :slight_smile:
IWC namaak ? zo maak je toch geen goeie reclame voor je eigen hobby :(, er zijn toch heel behoorlijke vintage horloges te koop voor niet al te veel ?

groet André

en stuur die IWC maar naar Henrik, die repareert dit soort horloges op een hele aparte manier :slight_smile:

Ok Ok Ik doe hem wel weg. :frowning:
Het is natuurlijk ook dom om namaak te dragen. maar een echte laat mijn beurs niet toe.

Lees op deze site wel heel veel over quarts horloges.
Vinden jullie dat geen namaak dan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een mechanisch horloge. Een Quarts horloge is toch niets c.q.aan te repareren dus voor mij als knutselaar reperateur weinig eer aan te behalen. en zoek je eens een onderdeeltje dan krijg je alleen maar te horen dat je het horloge beter in de prullebak kan gooien. Ook de waarde van een quarts horloge gaat met snelheid omlaag.

Eigenlijk uit gemaktzucht, hij past overal bij… casual of in kostuum. De andere horloges worden wel een beetje eenzaam zo :slight_smile:

RJ

Heeeel vaak m’n Rolex GMT 2 met zwarte ring maar in pak is de Jaeger-LeCoultre Master moon favoriet.

Ik zou toch maar in die zeldzame gevallen dat je toch een polshorloge omdoet , een keuze maken uit één van die 300 horloges in je verzameling.
lijkt me ook veel beter dat ze in ieder geval af en toe eens uitgelaten worden, rust=roest

er stond laatst een hele verzameling vintage horloges op eBay, die lagen jaren lang heeeeel ""veilig ""in de kluis,
maar na een inspectie bleken de calibers onherstelbaar verroest in de kastjes vast te zitten.

gingen nu dus voor een appel en een ei in de uitverkoop voor de enthusiaste knutselaar :slight_smile:

Mijn dagelijkse polskameraad is sinds aankoop m’n Tutima (Lemania 5100). Een geweldige tijdmeter, functioneel en nog mooi op de koop toe. Omdat ik bij het vliegen altijd gebruik maak van de chronofunctie, is z’n centrale minutenwijzer een van de duidelijkste die ik ken. Daar kan zelfs m’n Airspeed van Revue Thommen niet tegen op. Door z’n automaat is ie wat aan de hoge kant, maar dat went op den duur wel. Voor het klussen draag ik een simpele kwartchrono van het vogeltjesmerk Actua.

Deze dus (heb 'm even van ieBee geleend :slight_smile:

Ik wissel dagelijks van horloge. Maar deze draag ik toch net iets vaker dan de rest.