IWC 3717 ingeruild op Grand Seiko SBGR083
Nog twee IWC Chrono’s over
Mijn 3725 Ingenieur is nietr echt "courant"
Mijn 3714 Portueguese wel
Welke zou je kiezen uit deze twee?
IWC 3714 white dial - 42mm

JLC Master control Hometime - 40mm

IWC 3717 ingeruild op Grand Seiko SBGR083
Nog twee IWC Chrono’s over
Mijn 3725 Ingenieur is nietr echt "courant"
Mijn 3714 Portueguese wel
Welke zou je kiezen uit deze twee?
IWC 3714 white dial - 42mm

JLC Master control Hometime - 40mm

Bij deze keuze ga ik voor de JLC. Puur omdat de complicatie mij meer aanspreekt.
IWC 3714 white dial - 42mm. Maar die staat sowieso al lang hoog bovenaan de lijst voor mij dus misschien ietswat oneerlijk. 
IWC voor mij!
Los van het feit dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kan maken, gaat mijn voorkeur uit naar de JLC. Reden is de wat rustiger ogende plaat.
JLC vanwege de afgekapte 6 en 12 op de IWC. Daarnaast spreekt IWC me sowieso nooit aan.
JLC
Inderdaad wat rustigere wijzerplaat en die afgekapte cijfers op de IWC zijn een no-go
In dit geval 100% de JLC. Veel mooier en classier. 42mm is ook gewoon veel te groot voor een dresser, tenzij je Hulk Hogan bent. 40mm is mij persoonlijk ook te groot, maar kan bij de meesten nog net.
Edit: is die IWC geen 41mm, trouwens? Affijn, nog steeds te groot naar mijn mening, zeker met zo’n relatief grote wijzerplaat.
JLC voor mij.
Precies. Plaat beter in balans, minder onnodige tekst en witruimte. Mooier merk…
De JLC heeft om dezelfde reden ook mijn voorkeur.
by far de JLC !
ben zelf ooit zo stom geweest om een JLC in te ruilen voor een IWC (ook mooi, maar de JLC was mooier)
En JLC is gewoon een fantastisch manufacture merk !
Hier ook een plusje voor de JLC. Prachtig!
Gr, HJR
Thnx Masterfan … Kijken of William (Wien) uberhaupt inruil wil overwegen en een reele bijbetaling vraagt 
Twijfel…twijfel…and the winner is…toch de JLC. Maar het zijn beide prachtige horloges.
Doodeenvoudig, de JLC.
Voor mij ook de Jaeger, al was het maar om het prachtige uurwerk wat erin zit. De IWC doet het met een aangepaste Valjoux 7750, niet slecht maar geen mooie manufactuur.
Wat aardig! Nou, de JLC graag! Kun je hem deze week nog opsturen? Mijn adres krijg je per PB.
Arthur, ik zal eens wat tegengas geven hierzo 
Ten eerst die IWC is ook een klassieker. 40,9mm doorsnede zonder kroon gemeten. Mooie dunne bezel. Kijk naar die brede van de JLC.
De minuten markers op de iWC zijn zo mooi. De geblauwde wijzers zijn top. Kijk eens goed naar de subdials. Mooi he?!
En dan die bovenste sub dial in combi met de skeleton gmt wijzer. Onnodig om dat twee keer te melden op de wijzerplaat lijkt mij.
En dan alleen het cijfer 9. Doe dan helemaal geen cijfers
Hometime… Who gives a fuck?
Er zijn echt wel mooiere JLC masters in de serie ( control date, calender & memovox). Deze vind ik dus een no go!.
De Portuguese dus nog even lekker dragen en op het gemak verder kijken.
Ik hoop dat geen van beide ook een antwoord kan zijn. Als dressers, zijn beide te druk.