Even serieus, vooral een kwestie van smaak natuurlijk. Het design van de Portugieser vind ik niet zo bij de maat passen, te groot. De eerder genoemde afgekapte cijfers spreken me ook niet aan. Verder is een 7750 ook nog dik, en de Portugieser gaat daarmee richting duiker dikte.
12,3mm valt wel mee
Thnx Paulus ⊠dat zijn inderdaad de argumenten tegen âŠ
40.9mm thnx for training on the job
Hetgeen mij âopvaltâ
- 9 als enige cijfers op de dial
- âDikke bezelâ
Hometime is in die zin interessant voor me omdat ik 4-6 keer per maand reis naar andere tijdszone
OK, 4 keer nar UK dus dat uurtje lukt nog wel 
in dit geval zou ik de JLC kiezen. Zoals meer genoemd, oogt rustiger. Daarnaast prachtige (strakke) wijzers. Mooie klok hoor!
En je hebt al een IWC, wellicht nog een reden om de JLC te kiezen?
De JLC vind ik wat mooier om als dress watch te dragen, ondanks dat beide geen echte dressers zijn.
Heerlijk, discussie over smaak 
De dunne bezel maakt een te groot horloge nog groter.
Mooi!
Daar heb je gelijk in. En in aanvulling, ik zelf houd ook van de uren en minutenwijzers van de IWC, uitgevoerd als âleaf handsâ.
Je kritiekpunten op de JLC maakten dat ik er nog eens beter naar keek, en ik geef je gelijk. Er zijn mooiere Masters. Op de design-elementen (details) heb je terechte kritiek imho (skeleton GMT en subdial dubbelop, alleen cijfer 9), maar de som der delen maakt hem aantrekkelijker dan de IWC voor mij.
Vertel. Wat zorgt ervoor dat dit geen echte dressers zijn?
Dressr heeft feitlijk geen complicatie
Zelfs datum is eigenlijk al te veel
Dus alleen uren/minuten/seconden
De JLC. Fantastisch mooi en de enige dresser van de twee 
Tuur 1968 verwoordt het prima.
Seconden is eigenlijk al te veel & de kast âhoortâ goud te zijn.
Nu verandert de wereld voortdurend, maar dit was zoals het hoorde.
Deze 2 zijn behoorlijk druk. De iwc vind ik mooi, maar nog drukker en daardoor minder geschikt.
Overigens is mijn horloge ook druk/gecompliceerd en kan ik ook dressy dragen, maar dat maakt het nog geen dresser in mijn ogen.
Ik stond gisteren voor letterlijk dezelfde keuze en het is de IWC geworden. Ik heb echter erg dikke polsen, wat zeker bijgedragen heeft aan de keuze voor een ietwat groter model. Onder de 40mm staat helaas gewoon niet om mijn polsen.Witte dial met blauwe markers is het geworden.
Ik las laatst nog een interessant artikel over het verschil tussen een horlogeliefhebber en een collectioneur/WIS, waar de ene vooral horloges koopt die naar zijn/haar smaak zijn, en de andere ook rekening gaat houden met zaken als manufactuur, respect van de regels zoals het âzogezegdâ hoort, etc. Grappig dat ik beide hier nu zo duidelijk in dit draadje zie terugkomen.
Ik geef toe dat het feit dat de IWC geen echte manufactuur was ook even door mân hoofd gespookt heeft, maar uiteindelijk heb ik beide rond mijn pols gehad en vond ik hem toch mooier. Dus, ik kan alleen maar aanraden van dat ook eens te doen 
Eens, voor mij is de simpele Master Control Date de mooiste.
Wat de IWC betreft, ik heb niets tegen afgekapte cijfers.
De Portugieser staat al lang op de âwish listâ.
Ik twijfelde wel even toen ik de rustige JLC zag maar zou toch voor de IWC gaan.
Jaeger-leCoultre krijgt in dit geval mijn duidelijke voorkeur.
De JLC natuurlijk. Wie wil er nou een 42mm dresser hebben? ik vind 40 om eerlijk te zijn ook al te groot.
JLC.
Formaat, 40mm groot genoeg voor een dresser.
Wijzerplaat en wijzers vele malen mooier.
Mika
Van een Portuguese heb ik nooit echt enthousiast kunnen worden. En deze, met die afgekapte cijfers⊠Nee, dank u. Maar ja, smaken verschillen en je vraagt hier om meningen. 
Dus van deze twee zou ik de JLC kiezen. Maar, als ik een dressy JLC zou kopen, zou ik zelf voor zoiets gaan.

Topic mag dicht
Bedankt heren
Feedback en meningen zijn zeer welkom
Heb en goed idee gekregen
12,3mm dik en meer dan 40mm doorsnee. Dat heeft toch weinig met een dresser te maken?