Welke duiker?

Ik zit eraan te denken om een nieuw duikhorloge te kopen. Ik wil zo rond de €300,- eraan uitgeven. Ik heb er al een aantal op mijn lijstje staan, een leuk kleurtje spreekt me wel aan.

G. Gerlach Otago:

Seiko skxa35:

De Seiko is lastig te vinden maar kan natuurlijk altijd een skx007 door Rob laten modden.

Vertigo diver one:

Horloge moet vooral niet te groot zijn. Lug-2-lug van max. 50 mm.

Welke van bovenstaande horloges heeft jullie voorkeur of zie ik er nog 1 over het hoofd die zeker een plaats op mijn shortlist verdient? Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!

Alle plaatjes zijn geleend van het www

de seiko is vaak bij jomashop nog beschikbaar… zit in de VS, dus houdt dan rekening met douanekosten/BTW.
is n mooi klokje!

succes met keuze

bor

De Virtugo is van deze 3 het mooiste.

Of deze van Scurfa, weliswaar 51mm lug-to-lug maar past perfect op mijn 16,8 cm polsjes

1 like

Die Otage springt er wat mij betreft wel uit!

De Vertigo.
De Gerlach lijkt me vlug te gaan vervelen. Bezel is misschien ook wat te kaal.
Vraag me wel af hoe de minutenwijzerkleur van de Vertigo real life meevalt.
Op de foto net wat flets.
De Seiko… een mooie strakke mod met saffier (of plexi? is sexy) misschien nog maar zo…
te vaak gezien misschien.

Stel je eisen qua afmetingen/specificaties?

Bedtijd, Ide? :smile:

Haha ‘niet te groot’ is nogal een breed begrip. En een L2L is maar één van de afmetingen natuurlijk.

Diameter/bandaanzet/hoogte… En ehhh… automaat/quartz

Ik neem nog een slokje, lig jij al in je vossenhol? :wink:

2 likes

Obris Morgan, veel duiker voor weinig. Vooral de Explorer II.

De eerste drie die mij zo te binnen schieten:

Borealis Scorpionfish

Artego 300m

Seiko Monster

Ja had idd wat vollediger kunnen zijn.

42 mm is wel echt de max qua diameter. Het moet een automaat zijn en voorkeur gaat uit naar een stalen band. Qua hoogte heb ik geen voorkeur. Duikers zijn over het algemeen wat dikker. Bij een dresswatch zou ik het wel storend vinden wanneer deze te dik is.

Een monster heb ik. Daar is het voor mij allemaal mee begonnen. Heb ook al eens een Armada A1, een Artego 500m en een Tactico TC2 gehad.

Ja die bezel van de Gerlach ziet er inderdaad wat kaal uit. Kan ook door de foto komen want op deze ziet hij er wel wat anders uit.

http://forums.watchuseek.com/f29/fs-seiko-skxa35-2019745.html

Skxa35 op WUS maar heeft wel nieuwe bezel inleg nodig. Heb hem zelf overigens zoals je aangeeft laten modden door Rob: skx007 met skax35 plaat en wijzers.

Beide horloges zijn inderdaad mooi maar wat ik minder mooi vind is de breedte van de lugs. Op de een of andere manier kan ik daar maar niet aan wennen en ik ben bang dat dat me uiteindelijk tegen gaat staan.

Armida A9 op staal is echt een topper in deze maatvoering (39mm) en prijsklasse. Lekkere dikke klok, 1200m WR, saffier, goed stalen band, geweldige lume, saffierglas. De Scurfa kan ik me ook volledig in vinden als je geen bezwaar hebt tegen quartz.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/C56F1E04-7703-4847-9EEA-FA8B8A1BB4F9_zpsngedmiyj.jpg.html][/URL]

Van de drie die je zelf noemt vind ik de Otago het leukste, heb hem zelf ook gehad met grijze wijzerplaat. Bezel lijkt heel kaal en vlak maar is mooi afgewerkt en fully lumed. De berichten omtrent de Vertigo zijn uitermate positief en voor € 170,-…

Eric

1 like

Bijna ´too good to be true´ die Vertigo…

Ben benieuwd!

Van het lijstje vind ik de Vertigo de mooiste. Heel erg aardig zelfs.

Die Armida :heart_eyes:

Ja dat is ook nog wel wat voor jou Igor, als het stoere broertje van de Longines :thumbsup:

Daar zeg ik geen “NEE” tegen :smile: :wink: