Welke en waarom?

Zonder twijfel: Breitling

Nice and clean, maar dan wel even op een andere band :wink:

(… en ik sluit me aan bij het oranje van de Omega, simpelweg zonde)

Alhoewel ik de wijzers van de Omega minder geslaagd vind, zou ik overall toch voor de PO gaan. De Breitling is mij te grof.

Eric Schreef:

Help … ik twijfel tussen

ah, da’s gemakkelijk. als je twijfelt zit er schijnbaar niet veel verschil tussen de twee opties, dus maakt het ook niks uit.

muntje opgooien dus!

:smiley:

Stony Schreef:

Eric Schreef:


Help … ik twijfel tussen

ah, da’s gemakkelijk. als je twijfelt zit er
schijnbaar niet veel verschil tussen de twee
opties, dus maakt het ook niks uit.

muntje opgooien dus!

:smiley:

Niets muntje opgooien :smiley:
Gewoon beiden nemen :wink:

Heb je de koperbruine uitvoering al live gezien?
Smaken verschillen en ík vind het niet mooi, waarbij het bovendien opvallender is en minder goed past bij de meeste kleding. Het mooie aan de Superocean Hétage in het zwart vind ik juist het ingetogen, onopvallende uiterlijk. :wink:

Ik wist het natuurlijk al vantevoren :smiley:
De twijfel wordt er door jullie bijdragen niet minder om, maar het is wel leuk en interessant om jullie meningen te lezen (tu)

ik zou voor de omega gaan vind die breitling helemaal niks op mesh niet en op rubber al helemaal niet . als ik nu een breitling moest kopen nam ik een navitimer op leer

Bij de gegeven keuze zou ik voor de breitling gaan.
Gooi je deze echter in de mix dan wordt het idd deze omega.
Ik vind bioj de andere omega de gekleurde cijfers niet mooi.daar waar de breitling mooi strak is

46mm ingetogen en onopvallend?:wink:

Ben het helemaal met Wilco eens, maar daar heb je ook niets aan

Ik hoef daar niet lang over na te denken gewoon de Omega kiezen veel mooier en beter en dit merk heeft toch van ja hoe zal ik het zeggen iets magisch…:~

Ja. Zeg nou zelf

Toch veel meer ingetogen en onopvallender dan bijvoorbeeld een kleinere Navitimer of Montbrillant?!

louis Schreef:

46mm ingetogen en onopvallend?:wink:

De Planet Ocean heeft wat mij betreft de oranje accenten nodig om niet (te) saai/“grijs” te zijn. In het geval van een Planet Ocean dus mét de oranje cijfers (maar zonder oranje bezel) :wink:

eric128 Schreef:

Bij de gegeven keuze zou ik voor de breitling
gaan.
Gooi je deze echter in de mix dan wordt het idd
deze omega.
Ik vind bioj de andere omega de gekleurde cijfers
niet mooi.daar waar de breitling mooi strak is

Of je de Planet Ocean mooier vindt is een kwestie van smaak, maar beter en magisch(er)?!?

Zeker, maar de maat ben ik niet met je eens.
Heb een jaar een Planet 45,5mm gehad en nu de 42mm.
Vind een kleine veel meer kloppen…
Is natuurlijk mijn mening en beleving.
In welke maten is de Breitling leverbaar?

Hennie Schreef:

Ik hoef daar niet lang over na te denken gewoon de
Omega kiezen veel mooier en beter en dit merk
heeft toch van ja hoe zal ik het zeggen iets
magisch…:~

Ben zelf veeeuuuul meer Omega-liefhebber, maar om
nu te zeggen dat Omega beter is::o::o::o
Omega heeft wel een heel andere uitstraling, vind ik.

De Superocean is leverbaar in 38mm en 46mm.
Ik heb een Longines Evidenza die (te) weinig draag, omdat ik die te klein vind. Mijn Seiko Atlas is 45mm en die draagt prettig. De Planet Ocean om gehad in beide maten en de 42mm viel niet tegen (is ook nog een optie), maar de 45mm was ook zeker niet te groot.

Klopt. Ik heb een Omega Dynamic gehad en wil sinds ik die enkele jaren geleden heb verkocht toch weer een Omega. Een Seamaster vind ik mooi, maar dan zonder de gofjes op de wijzerplaat. Ik ben dus gaan kijken naar de 2008 limited 007. Een prachtig horloge dat ik echter alleen met een andere secondewijzer (zonder “007 met pistooltje”) zou willen hebben en dat gaat de eerste drie jaren niet vanwege te verwachten problemen indien je aanspraak moet maken op garantie :(. Terwijl ik bij de juwelier was viel mijn oog (weer) op de Superocean en dat bracht me aan het twijfelen om toch geen Omega te kopen. Een Breitling staat ook al lang op mijn wensenlijstje, maar andere modellen ervan vind ik te druk en opvallend.

Wil niet te drammerig overkomen maar ik vond een jaar geleden de Planet XL
ook niet te groot, vroeg zelfs aan de verkoper of het wel de XL was:):slight_smile:
Maar na een tijd begon ie toch wel groot te worden…
En ik ken diverse Planet XL eigenaren op beide forums die er toch ook wel zo over denken.
Trouwens wel jammer dat Breitling of ‘een beetje klein’ of 'een beetje groot’
levert en niet een gewone 42mm::o

Tja, als ik 45 of 46mm te groot zou vinden dan zou ik ook niet meer hoeven twijfelen! :wink: