Welke Explorer 1?

Ik ben me aan het oriënteren op een Rolex explorer 1. Echter ben ik twijfel welke… de 1016 valt af ivm budget… (helaas). Afgelopen week heb ik zowel de 36 als 39mm variant om mijn pols gehad beide vond ik erg mooi. Na wat zoek werk kwam ik er achter dat er van de 36mm twee varianten zijn 14270 ( uurwerk 3000 als ik me niet vergis)en de 114270 (uurwerk 3150?). Verder zit er in de 14270 volgens mij nog tritium verwerkt??

En dan hebben nog de 39 mm 21470 (met de iets te kleine wijzers…

Welke zouden jullie kiezen?

U bedoeld de 214270 met de te kleine wijzers, mijn inziens wel verreweg de mooiste, maar dat is persoonlijk. Er is daarna ook een nieuwere 214270 Mark II uitgebracht met lagere wijzers en de cijfers gelumed (hetgeen ik minder mooi vind tegenover de Mark I. Hier zijn de cijfers volledig witgoud). Dan heeft u ze allemaal. Het hangt vooral ook af hoe het horloge op de pols valt/draagt.

Ik zou eerst voor jezelf passen welke het beste bij je past/staat; 36 vs 39. Dan kijken welke je het mooist vind. Zelf heb ik onderstaande en dus de keuze al gemaakt.

Al met al is het sowieso al een erg goede keus. :+1: :wink:

11 likes

Kan niet zo goed foto’s maken, heb enkel een telefoon als @Bidle , maar deze bedoelde ik:




3 likes

Waar is de lume bij de 3,6 en 9?

Die is er niet bij de 214270 Mark I. Dat vind ik juist zo mooi, dat de cijfers volledig witgoud zijn! Het glimt mooier en de dial is zo met lume meer symmetrisch naar mijn mening.

1 like

Klopt

3130

Inderdaad.

Ik heb zelf vanwege de maat, nieuwere uurwerk, SEL en luminova gekozen voor de 114270

5 likes

Het is niet de meest duidelijke foto. Maar geeft wel een idee hoe ze staan op mijn polsen

5 likes

Welke variant/typenummer is dit?
Bvd!

Links staat echt beter, vind ik dan. Rechts is toch net iets te ielig.

Maar wat zijn het toch mooie Rolexen. De mooiste door zijn simpelheid.

2 likes

214270

9 likes

Dank je! Mooiste “instap” Rolex vind ik.
Ook wat meer onder de radar dan een sub.
Moet ik er dan toch aan gaan geloven dit jaar…:slight_smile:

2 likes

Helemaal mee eens. Vooral om dat het onder de radar is!!! Nu alleen nog een keuze maken welke versie en waar te kopen

2 likes

Doen, was voor mij altijd een twijfel geval, maar nu behoort deze tot één van de favorieten. Heb hem al wel een tijdje op rubber.

7 likes

Staat ook heel goed!
De nieuwprijzen vallen me nog best mee (voor een rolex).
Had/heb jij ook niet een milgauss? Hoe vergelijk je die tegenover de explorer? Als ze als enigszins re vergelijken zijn.

Heb de witte en de zwarte met groen glas. Zijn echt heel verschillende horloges. Dit is meer een alleskunner, vind deze veel mooier en veelzijdiger.

Gewoon een keer lekker gaan passen. :slight_smile:

1 like

Kijk maar naar dit filmpje. Ik kan het niet beter verwoorden.

succes

3 likes

Ik heb de Blauwe Milgauss om gehad, die plaat is echt onwijs mooi. Was echt mijn trail van plaatjes! Heb hem irl gepast en gezien, plaat blijft schitterend, maar ik vind hem te hoog. Ik kan hem wel hebben, maar heb juist de BB weg gedaan om deze reden…

Heb ik al gekeken. Als ik maar een horloge zou hebben zou ik zonder twijfel de 39mm kopen. Aangezien ik al wat forsere heb neig ik nu naar de 36mm… twijfels twijfels…

1 like

Moet jij geen taart eten?

Om on-topic te blijven: Ik vind de nieuwste 39mm de mooiste en als je die maat kunt hebben en als het lekker zit (passen dus!) lijkt de keuze me simpel.