Welke GADA?

Soms naar kantoor, soms naar een klant, soms op staal, soms op leer en vaak om gewoon naar te kijken. Ekster dat ik ben. Maar welke?

• Hamilton KF automatic
  • Seiko Alpinist, de nieuwe
0 stemmers
8 likes

Ondanks de pukkel op het glas toch voor de Seiko gekozen.

5 likes

De pukkel is jammer, maar de seiko is toch echt wat interessanter.
En een datewheel dat in kleur matched is ook wel eens goed.

1 like

Ook hier de alpinist gekozen, ben ook niet gek op de datum pukkel van de Seiko, maar het glas van de Hamilton vond ik heel storend, net een spiegel

3 likes

De Alpinist is wat duurder maar bied hier en daar wel feitelijk meerwaarde. De diashield heb al eens gehad op een MM200 GMT en dat maakt echt wat uit qua krassen en ik meen te zien dat de KFA geen onstpiegeld safier heeft waar de Seiko dat wel biedt. Even los van het design vind ik de meerprijs te verantwoorden.

1 like

Die kan er af natuurlijk :wink:

5 likes

Ik heb de Hamilton. Ben er iedere dag blij mee. Kan op staal, leer, maar meestal draag ik hem op Nato.

2 likes

f-91w-1yeg-22

Je kunt een F-91W overwegen. Op kantoor geen risico bij het koffieapparaat en de printer. De klanten zullen denken: “Wow, hier is het goedkoop!”. Geen leer, geen staal maar best of two worlds. En over 10 jaar als de batterij op is, koop je en complete nieuwe voor €14,95. En deze quartz loopt nog nauwkeuriger dan alle Seiko’s en Hamiltons bij elkaar. Dus.

7 likes

Niet naar @Stinky luisteren en voor de Seiko kiezen :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Gestemd op de Hamilton, is toch meer gada in mijn ogen.

Dat gezegd hebbende; ik laat dit plaatje hier ff achter:

sbgx261

Slechts drie keer de prijs van de Hamilton :laughing:

7 likes

De Hamilton gekozen, maar meer doordat ik de Seiko niet zie als GADA. Niet omdat ik de Hamilton het betere horloge vind, eerder meer tijdloos en neutraal. Minder “generiek” misschien?

1 like

Ik heb een F-91W gehad en met trots gedragen ook op vakantie. Maar ik ben ook een ekster :slight_smile:

1 like

TAG Heuer Carrera Calibre 5. Fraai horloge, mooie afwerking en details.

16 likes

En voor sub 1K te krijgen? Mooi horloge zondermeer. Straalt meer rust uit dan je van en TH zou verwachten.

Budget heb ik kennelijk overheen gelezen. :thinking:

1 like

touche, stond er niet. doe dan maar een Aqua Terra :slight_smile:

De Seiko zoiezo :facepunch:t2:

1 like

De Hamilton komt op mij wat eleganter over maar ook een stuk generieker. Beetje voor de hand liggend, op de beste manier.
De Alpinist wat sportiever en wat meer “quirky”.

Ze staan beide in een mandje nu. There can be only one…

1 like

Grappig, ik vind de Seiko op deze foto’s juist lijken op alle Seiko’s die ik onderweg tegenkom… niet quirky, maar meer gewoontjes. Juweliershorloge, niet mijn smaak. Ik denk dat ik gewoon niet in de wieg gelegd ben voor dit model.

3 likes

Ik heb gestemd op de Hamilton die is aparter maar let er wel op dat het moeilijk is ivm spiegelen en dan lastig tijd aflezen.
Heb ik zelf ook met een ander model van dit merk.
En de datum loupe vd Seiko nou nee is niet mijn ding.
Maar de keus is aan de koper…

2 likes