Overigens, ik moest net een overleg in, dus even een nabrander, zeg maar.
Ik weet niet waar je die verwachting op baseert? Ik ben nu meer dan 30 jaar nogal fan en drager van het merk (TAG) Heuer. En ik ken het helemaal niet als een merk waarvan je ‘onrustige horloges zou verwachten’. Sterker nog, het is een feit dat Jack Heuer, vanaf zijn aantreden, eind jaren '50 van de vorige eeuw, juist als een van de allerbelangrijkste voorwaarden aan de horloges die zijn bedrijf maakte stelde, dat ze heel goed afleesbaar en overzichtelijk (dus rustig) waren.
Er zijn talloze voorbeelden, en ik voel hier aan dat je er een paar weet, van wonderschone en ingetogen TH, zeker in de vintage hoek, maar nu ook met de glassbox.
Er zijn ook deze modellen die niets onderdoen voor de meest schreeuwerige promaster skydinges. Super subtiel allemaal .
O.k., de door jou hierboven geposte Formula 1 is idd wat druk, voor een TAG Heuer. Maar precies dat dus: eerder uitzondering dan regel en ík word er nog lang niet zo duizelig van als van door mij eerder geposte Navitimer of Navihawk.
En ja, ik noemde al
De standaard uitvoeringen van de belangrijkste modellen, dus de Aquaracer en Carrera, zijn gewoon niet erg drukke horloges.
Daarnaast is TAG Heuer een merk dat, als vanaf het begin, blijft innoveren en de uitingen daarvan zie je dus af en toe terug in een futuristisch en innovatief (qua techniek of materiaal) skeleton model. Dit zijn dan ook niche-modellen.
Maar goed, ik heb weer genoeg (TAG) Heuer gepredikt en wil dit topic niet nog verder vervuilen -sorry, TS - dus…
Als Seiko fan zeg ik de Hamilton Ik kan niet wennen aan de wijzerplaat van deze Alpinist, ik denk dat de combinatie tussen pijltjes en cijfers voor mij te druk wordt. Gek, want op de Hamilton dial staat misschien nog wel meer. Overigens is die Hamilton dial erg mooi met de verschillende afwerkingen, de tweede foto toont dat mooi.
Ik zou voor de Seiko gaan, de alpinist kan eigenlijk altijd wel aangezien hij netjes maar ook sportief is.
Ook lijkt de l2l van de Hamilton mij redelijk fors en dat vind ik persoonlijk iets minder. (17 cm polsjes hier)
Misschien een andere optie is mijn eigen “GADA”, quartz en ook niet al te duur.
Er zit wat Aqua Terra vibes in, niet te duikerig, wel sportief. Zelfs de gepolijste middenbaan in de bracelet stoort me niet. Mooie ingetogen bezel met radiale brush.
Voor hoeveel gaan deze 2de hands? beetje nieuwprijs Conquest of niet?