Welke gouden Cartier?

Thanks, ik denk echter dat een maatje kleiner meer geschikt is voor mijn pols, 22x41mm…

1 like

Wat voor maten draag je normaal? Ik draag uitsluitend 35 en 36mm horloges en hij draagt voor mijn gevoel zeker niet groter dan die horloges.

1 like

Heel tof!

1 like

Jazeker. Prachtig.

2 likes

Oh echt?!

Die large leek me een baksteen aan goud. Ik draag 36-40 mm, ik vond de DJII te “bulky”, de YM draagt als 40mm subliem.

Conclusie: Ik moet gaan passen…:smirk:

1 like

Rechthoekige horloges mogen wat mij betreft wat kleiner zijn…

1 like

Dank voor de tip, ik ga het aanbod checken.

Niet helemaal. Hij laat gewoon al z’n verkochte horloges op de site staan. Hij heeft maar twee Cartiers waarvan 0 Tanks. Volgens z’n site dan :man_shrugging:

1 like

Ik zou voor een americaine gaan.

• tonneau te fragiel
  • tortue boven budget
  • pasha en roadster te clunky. Niet echt dress watch.
  • basculante niet mooi genoeg. Dan eerder een reverso.
  • drive is leuk, maar niet op lange termijn.

Eerlijk, voor jouw budget zou ik een Datejust of DD op leer halen. Perfecte dresser die je vaak zorgeloos kan dragen, ideaal formaat.
Of zelfs een IWC portofino/portugieser, Ebel el Primero, gerald genta jump hour

2 likes

Zeker doen!

1 like

Interessante alternatieven, niet gedacht dat ze binnen budget zouden vallen, het onderzoeken waard :pray:t2:.

Op eerste gezicht in goud toch wel significant boven budget…:face_with_peeking_eye:

Die Ebel is sowieso binnen budget. Rond de 5k. Die Gerald Genta wordt hard zoeken.

Die Datejust en DD’s vallen me inderdaad tegen qua prijs op chrono. Die moeten elders echt wel te vinden zijn voor 7-7.5, lijkt me.

https://www.chrono24.nl/iwc/iwc-chronograph-portuguese--id42842743.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Ook leuk:

https://www.chrono24.nl/blancpain/blancpain-leman-ultra-slim-18k-ref-2100--id41631450.htm

1 like

Dank!! Neig vooralsnog toch meer naar een meer rechthoekig model in goud.

Heb deze ook nog.

2 likes

Of anders eventueel naar een Date model kijken in goud. Tikkeltje kleiner qua maat maar ook wel meer binnen budget op een leren band.

2 likes

Of anders eventueel naar een Date model kijken in goud. Tikkeltje kleiner qua maat maar ook wel meer binnen budget op een leren band.

1 like

Kan hier ook wel achter staan.

Anders is het altijd de moeite waard om te kijken naar Piaget en Chopard. In 18k vaak ook te vinden met soortgelijke en soms interessantere designs dan Cartier, alleen voor een lagere prijs.

2 likes

Dat zijn in mijn optiek toch echt onvervalste sporthorloges. Bovendien loopt in mijn beleving iedereen en z’n moeder met een DJ of DD rond, dan vind ik een Americaine een interessantere keuze, ook in vergelijk met de Reverso, trouwens. Als je in het JLC topic gaat grasduinen zie je dat de Reverso toch ook een beetje de Opel Corsa van de JLC wereld is, zelfs bijstandsmoeders zoals ik dragen zo’n ding.

De IWC Portugieser is dan weer een veul te groot deckwatch wat in mijn beleving heel erg ver achter in de rij mag staan, dan zou ik bijna eerder een 37mm Hentschel H1 in goud voor willen stellen.

I second that motion. Piaget heeft bij tijd en wijle coole zaken gedaan, en Chopard ondanks de misdadigheid van de Alpine Eagle ook.

Brr.

Is daar al iets van een concreet nummer bij genoemd?

Afhankelijk van hoe de wind waait is tweedehands Breguet zeker een optie.

Zoiets bijvoorbeeld.

4 likes

De IWC Kleine Portugieser is dan weer kleiner in maat (35mm geloof ik) en altijd wel een optie.

Ben ik mee eens, ten opzichte van de St Moritz die ervoor veel mooier was, zeg ik enigszins bevooroordeeld :wink:

1 like

Piaget vind ik zeker de moeite waard, maar dan niet ten kosten van het geen Cartier meer in de collectie hebben, eentje ernaast en dan met een stone dial.

Voor een Polo zou ik bovenstaande uitgangspunt met plezier opzij zetten.

1 like