Welke grail watch kiezen jullie? (+-10k)

Wat is jullie grail voor rond de 10k? Welk horloge is je favoriet? Hieronder mijn lijstje waar ik aan denk, maar ik ben benieuwd welke jullie op de lijst hebben staan! :smile:

Minder budget mag natuurlijk ook, of doorsparen voor een ander horloge?

Ik ben benieuwd welk horloges jullie kiezen!


Rolex 11610LV aka " The Hulk" is prachtig, maar ook erg gestegen is prijs afgelopen jaren, en voor dat geld is er veel ander moois, toch? Of niet?


Rolex GMT BLNR, aka “Batman”, ook weer een topper en populair model van Rolex. Dat voor een reden, prachtig!


Omega Speedmaster Apollo-Soyuz 35th anniversary. Speedmaster maar dan met een meteoriet wijzerplaat, best gaaf en toepasselijk!


Omega Alaska Project, leuk stukje geschiedenis en gedachte achter dit horloge! Fratello watches (en veel meer sites) hebben hier genoeg over geschreven. Niet gelijk mijn smaak, maar het verhaal maakt een hoop goed.


Of dan toch voor Speedmaster 105.003 " Ed White" gaan? Als je dan een horloge met geschiedenis wilt is dat een van de Speedmasters, en zeer waarschijnlijk ook goede investering.


Of zijn deze bedragen voor een horloge teveel? Een stuk betaalbaarder een Omega Planet Ocean? Matte bezel met zichtbodem bij een duiker, zie je niet vaak en erg mooi uitgevoerd imho.


Tudor Plegaos in blauw… :drooling_face: Vaak naar gekeken, bijna gekocht op vakantie en in NL, maar als ik in handen heb/om pols toch een stuk groter dan Rolex 114060. Op de plaatjes meer klik mee dan in real life.

Of is die 10k range het net niet en kijken naar hoger segment? :wink:


Audemars Piguet Royal Oak, of…


Patek Phillipe Aquanaut, beide zeer geslaagde horloges met prachtige afwerkingen.


En als we dan toch gek aan het doen zijn, dan maar een Rolex Daytona Ceramic? :sweat_smile:


Of dan weer doorsparen voor hoger segment en Hollande Glorie: van der Klaauw Planetarium (oude versie dat dan wel).

Ok, genoeg brainstorm, genoeg ideeën, haha. Dit moet stoppen. Zoals te zien zijn het met name sport horloges, maar Glashutte, Lange of IWC maken ook prachtige horloges.

Welke horloge zou jij kiezen voor ±10k? Of zou je toch een segment hoger/lager gaan zitten? :smile:

9 likes

Als we dan toch gek gaan doen.

Hiermee zou ik direct klaar zijn.

23 likes

Deze :slight_smile: Of je budget oprekken naar een AP RO

1 like

Niet eerst een vintage Rolex GMT, erg leuk, wisselen van bezels zorgt voor ander uiterlijk en leuke historie! Of een DateJust, klassiek: zowel model als uitstraling? :smile:

Rond de 10k dan misschien toch de Datejust, niet heel erg een enorme Rolex fan maar deze is dan toch wel weer heel mooi.

als we een niveau lager gaan dan de Omega speedmaster

En nog een niveau lager de King Seiko


Maar dan wel op staal :slight_smile:

6 likes

Zal voor mij mijn grail de 116610LN worden. Al besloten niets meer te kopen tot ik die aan mijn collectie kan toevoegen.

Overigens, Ik ken mezelf dus hoelang het duurt voor ik het spaarpotje kapotsla voor de volgende impulsaankoop kan ik je niet vertellen.

Edit: juiste foto erbij :sweat_smile:

4 likes

Ben toch wel een beetje verwend op horlogegebied want hoef ze beide niet meer :upside_down_face::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

3 likes

Zeker! Of je foto is een 114060, zonder datum, zou je die kiezen of de 116610 met datum?

De 114060 bevalt mij erg goed :smile:

1 like

Maar welke dan wel? :open_mouth:

Ja, Speedmaster al in bezit, echt een topper en aanrader voor iedereen!

Rolex Datejust, fluted bezel, blue dial: prachtig :+1: Goed plan :smile:

Denk toch een daydate preowned

1 like

Heb een tweetal 1675’s gehad, en ze zijn zeker leuk, maar gaven mij niet het ultieme grail gevoel, wat ik wel kreeg toen ik een Ed White had en toen ik een Royal Oak een paar dagen voor iemand anders heb gehad

1 like

Of

En bij Rolex?

Rolex Daytona Wrist

Boven dat soort bedragen zou ik enkel bij PP shoppen.

Maar goed.
Doen we niet :slight_smile:

4 likes

Of ik houd deze:

image

En neem er een Speedmaster en een vintage DJ bij.

4 likes

Dat budget van 10k moet al aardig worden opgerekt voor een mooie 105.003.

Ik zou het zelf op een 105.012 houden qua vintage speedys

Maar ook leuk voor ongeveer 10k

5 likes

Ik zit daar op dit moment over te dubben … er zijn heel veel horloges die ik erg mooi vind (o.a. de IWC Ingenieur of Rolex Milgauss) maar bij beiden heb ik niet het gevoel dat het nu de ultieme horloges zijn om om de pols te hebben.

Eigenlijk ben ik op een punt dat ik niet weet wat ik wil … het lijstje met wat ik niet wil is een stuk eenvoudiger :wink:

1 like

Ik heb mijn grail net binnen. Voor een eventueel volgende moet het budget dan toch flink opgerekt worden richting bijvoorbeeld een Van der Klaauw planetarium. Maar voordat ik dat bij mezelf kan verantwoorden moet er financieel nog wel heel wat gebeuren.

9 likes

Oeh, grail is het misschien niet helemaal, maar deze op staal! :heart_eyes:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/a/0/7a0ff1e7f8c3a1ac2936c2ba184cbea241762aa5.jpg

En dan hou je als het goed is nog een paar centen over om af en toe een overtallige Vostok deze kant op te laten verschepen.

4 likes

Ik zie mezelf dit bedrag niet snel uitgeven, maar als ik dan toch uit deze moet kiezen de Planetarium.

Van die groene Seiko van @Jeffrey1984 zou ik ook wel blij worden.

Ik denk deze of beide :slight_smile:

5 likes