Welke grail watch kiezen jullie? (+-10k)

Nog steeds deze, en hoe langer ik wacht, hoe dichter ‘ie in de buurt van je genoemde budget komt.

5 likes

Voor mij dan toch ver onder dat budget😁 ![DOXA_800Ti1|235x318](upload://gNMPGaLbiu6toGR0ag9HjXPrur3DOXA_800Ti1

2 likes

Oke, heel stuk meer dan een standaard vintage subje dan :sweat_smile::+1:

Misschien moet ik mijn statement van “Ik be nniet zon enorme fan van Rolex” maar terug nemen. (overigens is dat wel heel snel op deze manier… Maar wat een gave klokjes.

5 likes

8 likes

Voor ± 10k sowieso een oude day date in witgoud (anders val ik te veel op :wink: )

2 likes




10k aan 1 horloge zal het niet worden,maar zo zijn ze ook op #hoarderlife

5 likes

Mijn grail collectie:

  1. Omega Speedmaster professional
  2. Omega Planet Ocean 8500 42mm, mijns inziens de mooiste PO ooit gemaakt. Het mooie aan deze PO vind ik dat veel design elementen van de vintage Seamaster 300 in dit horloge terugkomen maar dat het tegelijkertijd hypermoderne techniek heeft: keramische bezel (matte, dus niet zo’n spiegel) en een geavanceerd antimagnetisch uurwerk.

  1. Omega Seamaster 300 vintage

(foto van @AmsterdamVintageWatches)

  1. Rolex 16600

  1. Rolex 216570
    image

  2. Rolex (1)14270

  3. Rolex 1601

  4. Audemars Piguet Royal Oak

  5. Patek Philippe Aquanaut

  6. Tudor black bay 58

Hopelijk heb ik ooit al deze horloge in mijn collectie. Ik ben helaas pas 15 dus het zal nog wel even duren😄

11 likes

#metoo

1 like

TwoTone DJ41

4 likes

+10K. Dat is bij mij geen Rolex.
Wel ga ik eens van rond de 5K een Milgauss of DJ aanschaffen. In mijn ogen is Rolex een typisch merk dat geschikt is als daily watch.

Mijn grail zit bij de Breguet Marine en een artistiek tijdskunstwerkje van Jaquet Droz.

Ah, erg leuke keuze! Maar zoveel keuzes, en tegelijkertijd ook beperkt vanwege keuze materiaal kast…

Welke zou je kiezen? Goud? Planitum? Wit goud?

De geel gouden daydate met een stone dial.dan heb je echt een prachtig horloge.

1_001

3 likes

Ah, jij bent fietswatch!

1 like

@HanDavinci
Haha Yes de enige echte😄

2 likes

Ik merk heel erg dat een tweede GS, maar dan met Spring Drive uurwerk, wel kriebelt. Dus als ik ooit nog eens man in bonus ben en ik kom er eentje tegen, dan wordt het zoiets.

Als blijkt dat ik ergens een tering-rijk familielid had zitten die mij twee miljoen (na belasting) na heeft gelaten koop ik gewoon een Eichi II.

Omdat het kan.

Daarbuiten vind ik het middensegment van 500-1800 Euro veel geiniger om in te klooien dan de grails. Grails interesseren me eigenlijk niet wezenlijk.

Die Mühle GMT die ik laatst liet zien bijvoorbeeld… Niet te schrikbarend duur, hartstikke leuk ding. Dan heb ik liever een verzameling met varieteit, met horloges die ik om durf te doen en waarmee ik in de plomp durf te springen.

11 likes

Hehe eerste in het topic die een echt uniek horloge post :smile:

Subs kan ik echt niet meer uitstaan :frowning: overal waar ik kom zie ik ze op iedereens pols waardoor ze helaas in mijn beleving de nieuwe fossil of guess zijn maar dan van het hoger segment.

In de 10k klasse ga ik toch liever voor een mooie GS met spring drive.

Ultieme grail voor dagelijks gebruik is voor mij een nautilus. Past overal bij!

Gewoon simpel model zonder alle rare subdials en andere dingen die ik toch niet nodig heb. :slight_smile:

Als ik toch een sub zou kiezen dan wordt het een vintage milsub of de 5513

4 likes

:point_up: :ok_hand:

3 likes

Voor +/-10k zou mijn keuze als volgt zijn:

16600 full set uit mijn geboortjeaar

en een 16234 full set uit mijn geboortejaar

4 likes