Welke heeft jullie voorkeur?!

Goedemiddag!

Ik heb graag jullie mening over de volgende horloges. Welke zouden jullie kiezen en waarom? Of ook vooral, welke niet.

De IWC REF R814

De IWC REF 818AD

Bedankt!

3 likes
  • Foto 1 - De IWC REF R814
  • Foto 2 - De IWC REF 818AD
0 stemmers
1 like

Beide, ligt eraan voor welke gelegenheid

Ik zou voor de 2e gaan. Dit vanwege de ronde kast vorm en witte wijzerplaat. Deze heeft ook een wauw factor vind ik. Nr. 1 zou ik persoonlijk laten liggen juist vanwege de kast vorm ondanks ik het een stijlvol horloge vind.

De bovenste heeft veel meer smoel :+1:

1 like

Ten eerste bedank voor de poll. Toch grappig hoe iedereen er anders naar kijkt. Zelf trekt die kastvorm mij enorm aan! Bedankt voor je mening! :slightly_smiling_face:

2 likes

Als qua kastvorm de eerste je voorkeur is zou ik eerder kijken naar een Omega GenĆØve of Constellation. Maar ik heb op de witte gestemd :slightly_smiling_face:

Ik vind die blauwe meer ā€˜uitstraling’ hebben, die zou me eerder opvallen als ik ā€˜m bij iemand om de pols zou spotten….

Twee horloges die niet op elkaar lijken… ik kies nr1. Veel meer karakter.

Ik kies ook de 1e optie, om een reden die ik hier al voorbij heb zien komen: meer karakter.
En cushion cases zijn altijd leuk :blush:

Tja, die eerste trek ik niet, dat voelt als typische jaren 70. Bovendien, wat is HWC? :slight_smile: De indices staan me ook tegen.

De tweede is gewoon netjes en dressy. Prima. Ik ben niet de grootste fan van IWC, maar dit is meer dan prima. ā€œMeer karakterā€ is in mijn ogen gewoon een eufemisme voor lelijkheid, dus geef mij maar minder ā€œkarakterā€.

1 like

De eerste. Ik houd niet van Romeinse cijfers.

Romeinse cijfers: Nee, tenzij…
Ik kan hier geen tenzij verzinnen.
Edit: de seventies belden en ze willen de REF R814 terug. Dus ondanks het feit dat ik de tweede wegstemde zou je de eerste ook niet om mijn pols vinden.

Als je zelf niet weet waarom je die 814 MOET kiezen …

eerst even googlen op Marble dial

De blauwe wijzerplaat. Prachtig!

Hint ;

[IWC Marble Blue, exceptionally rare | Amsterdam Watch Company]

ik ga voor de 814, idd veel meer karakter imo.
Zag laatst bij Amsterdam Time Classics ook een mooie IWC, Lou heeft mooie items voor zeer nette prijzen, lekkere koffie ook en leuk om met deze gepassioneerde medeliefhebber over vintage te babbelen :+1:

Te klein naar mijn smaak.
Mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe vanwege de unieke dial en een sportieve uitstraling.
De witte klassieke zou mij snel vervelen.

1 like

De blauwe is wat mij betreft by far de mooiste!

1 like

En… aan de hand van de pol schaf je dan het horloge aan? :clown_face:

De funky kastvormen uit de 70’s dan het voor mij niet.
De witte IWC is een beetje ā€œblendā€ en heeft Romeinse numerals maar kan er nog wel mee door.

Wat vind je er zelf van?