Welke horloge-functionaliteit vind jij het mooist (esthetisch)?

Het is nou niet bepaald een complicatie, maar ik heb een zwak voor ‘no date’.

4 likes

Dan moet je Tinder niet installeren

3 likes

Leap year op een qp. Zo vet.

1 like

Dit.

7 likes

Vraag, is tourbillon een functie of een eigenschap? Zelf vind ik tourbillon (opengewerkt) erg fraai.

3 likes

Voor mij een chronograaf met 3 subdials, zonder datum. De subdials wél op 3, 6 en 9 en goed in verhouding ten opzichte van de wijzerplaat. Niet overlappend en niet te klein.

11 likes

Heel nice! Chronograaf blijkt wel 1 van de favorieten te zijn aan de reacties te lezen :slight_smile:

Bij welk model vind je het mooi? Soms is het naar mijn mening wel too much en daarom esthetisch niet heel mooi

Veruit het móóiste is voor mij de maanfase-aanduiding op de wijzerplaat. Daarnaast vind ik een flyback datum erg léuk. :+1::heart:

2 likes

Ja maar ik heb op mijn gmt dial het winteruur en op mijn grote wijzers het zomer uur. Ik kan heel simpel de tijd van de kleine subdial overzetten naar de grote en dat vind ik wel cool. De reden dat ik het winteruur neem is simpelweg omdat de gmt dial er anders nuteloos bij staat he.
Het heeft geen zin om het uur van china te nemen als ik niet naar daar ga of iets dergelijks.
Bij mij ging het winter/zomeruur niet automatisch maar er is een apparte functie voor en als je die activeerd doet hij het wel :wink:.
Of ik doe iets mis, correct me if i’m wrong :wink:.

2 likes

Ik vind alle complicaties mooi/interessant, maar als ik er één moest kiezen wordt het de chronograaf en dan vooral de jaren 60 rally modellen.:slightly_smiling_face:

4 likes

De telemeters op mijn Poljot Sturmanskies vind ik prachtig. Onweer timen!

1 like

Met twee subdials lijk het net alsof het horloge je aankijkt, zeker met een andere kleurstelling dan de wijzerplaat :face_with_peeking_eye:

3 likes

Een moonphase heeft natuurlijk altijd iets ‘romantisch’

Maar ik krijg ook een ‘zengevoel’ bij de glijdende secondewijzer van de Grand Seiko spring drive horloges.

6 likes

Moonphase

4 likes

Absoluut de chronograaf, ook al gebruik ik hem nooit. Maar alleen in 3-6-9 opstelling. 6-9-12 vind ik niks…

5 likes

Ja inderdaad maar ik heb het echt moeten activeren want hij deet het niet uit zichzelf toen ik hel kocht🙂.

2 likes

Ehm…

Een chrono met 2 registers, of domweg dit:

3 likes

Mooie keuze(s)! De spring-drive seconde wijzer is ook zeker een mooie complicatie :ok_hand: :slight_smile:

1 like

6 likes