Als er dan tóch per se een datum op moet, vind ik dit wel mooi gedaan
De Secondewijzer.
Midden.
Klein.
Blauw.
Verder kan ik een datumveld, mits goed geplaatst best hebben, maar merk ik ook dat ik verder eigenlijk geen tierelantijnen aan m’n horloges wil.
De drang naar rustig wordt steeds heviger. Evengoed, einzeigers en tweehanders zonder seconde vind ik saai. De seconde moet er zijn.
Dit ervaar ik ook zo…zelfs GMT hoeft voor mij niet meer… GMTmin1
Hahaha het horloge in zijn puurste vorm.
Moet subdial zijn natuurlijk
“G-shock” is geen functionaliteit. Wat trekt je er in aan? Is het de schokbestendigheid? De digtale chronograaf? De datum? Het alarm?
Nee? wat is het dan:
Shockproof, waterproof, solar, dual time zone, back lite, atom time.
Maintenance free…
Dat heb ik ook. Zoveel horloges gehad, met alle soorten functionaliteiten (GMT, Chrono, moonphase enz.) maar tegenwoordig draag ik alleen nog maar no-date 2 handers met secondenwijzer centraal. En dan ook nog alleen in 36 of 37 mm in staal of titanium. Eenvoudig design in de juiste maat is voor mij nu doorslaggevend als ik een horloge koop.
Het summum van design is als je niets meer kan wegnemen van een ontwerp en toch een eigen karakter behoudt.
Max Bill
Voor mij blijft dat Spring Drive…
Clipje van mijn oude champagne GS
Ps is dit clipje voor jullie te openen/bekijken?
Ja werkt
Prachtig glijdende seconde wijzer
Dank voor de check
Mooi gesproken Hubertje! Maar welk design voldoet volgens jou hieraan dan? #foto
Er zijn er meerdere hoor.
De Junghans max Bill bijvoorbeeld.
Zo! Die is heul vet.
Ow haha, die had ik nog niet gezien van hun. Absoluut een mooie oplossing voor de datum! Heel gaaf. Bij dezen benoemd tot de Koning-Datum-Merk! Hoe moeilijk kan het zijn als je dit zo ziet? Zelfs de achtergrondkleur van de datum matcht met de indices. Kunnen een hoop merken, als ze toch per se een datum willen, een voorbeeld aan nemen.
Als ik me niet vergis, is die bovenste pusher om de ‘duikring’ te draaien. Ook een gave optie!!
“Bezel: Inner rotating bezel filled with SuperLuminova (old radium/BGW9)”. 41x12,4 L2L 47
823,-