Fair! Dit is wel heel clean idd, nice!
Een van de redenen dat ik deze aangeschaft heb en de opvolger iets minder geslaagd vindt, is de datum in een ‘big date’ uitvoering. Is uiteraard een kwestie van smaak.
Ligt het aan de foto, dat de 2 en de 4 ongelijk in hun vensters verschijnen?
Ligt idd aan de foto. Kan ook iets vertekenen omdat de 4 iets dieper ligt dan de 2.
Maar dan juist niet die van de GS.
Beetje Lange & Sohne vibes door dat datum venster! Ook al ben ik niet overtuigd door de esthetiek van het datumvenster - zo’n Brequet in je collectie is natuurlijk heel nice!
Het heeft idd een beetje een Lange & Sohne vibe en een L&S zal er zeker ook nog wel eens komen Heb eens de Lange 1 van een relatie naast die van mij gehouden. Verschil zit hem met name in de omkadering van het venster bij de Lange en het ontbreken hiervan bij de Breguet. Hierdoor is deze bij de Brequet wat subtieler, waar deze bij de L&S wat meer de aandacht trekt. Denk ook dat dit de bedoeling geweest is van de ontwerpers om deze wat meer te blenden tussen de romeinse nummer reeks en minder te laten opvallen.
Heb ze eens onder elkaar gezet met foto’s van het internet. De eerste van de Lange 1, de tweede de Breguet en de derde de Langematic omdat deze qua lay-out iets mee in de richting van de Brequet komt.
Denk dat wanneer de datum op de Breguet ook goud omkadert zou zijn deze wellicht de balans op de wijzerplaat zou kunnen verstoren. Zou je het andersom verwijderen bij de L&S, dan wordt daar de balans weer verstoort. Met name bij de Lange 1. Allemaal ontwerpkeuzes om de oneindige persoonlijke smaak van mensen te kunnen bedienen. Nu weer even verder dromen over een Lange & Sohne