Zo, mijn oudste dochter gaat begin september naar het eerste leerjaar.
Om dit moment extra in de verf te zetten ben ik opzoek naar een mooie horloge voor haar.
Echter had ik graag een stuk gekocht dat ze zal koesteren (of opgelegd wordt om te koesteren ).
Ik dacht aan een soort klassieke horloge, niet een speels uurwerk.
Het moet geen gebruiksvoorwerp zijn dat ze dagelijks draagt. Maar eerder een tijdloos stuk.
Hebben jullie ideeën?
Liefst zou ik er dan meteen 3 kopen, want heb nog 2 jongere dochters die de stap richting het eerste leerjaar ook moeten maken
Mocht 3x daytona iets teveel van het goede zijn…
Kies een aatal goede horloges en laat je kinderen kiezen. Heb jij de zaken die je belangrijk vind. En zij hebben de keuze. Iedereen wint.
Klopt, kan het misschien beter aan haar zelf overlaten.
Ik was eerder nostalgisch aan het denken om ze een cadeau te doen hetgeen ze later misschien zelf nog gaan doorgeven aan hun dochters. Maar dat was misschien wat utopisch van me.
Heb geen flauw benul van wat een kinderhorloge kost. Dacht max € 100 per stuk.
Als ik 100% eerlijk ben dan zou ik iets anders doen.
100 euro is voor de één een maand eten bv, voor de ander parkeergeld of pocketchange. Maar voor 100 euro een heritage stuk vinden is erg moeilijk. Zou voor die 3x100 iets leuks gaan doen in Den landen.
Los van het horloge en waarde etc. zou ik dan wel 3 verschillende modellen of op zijn minst kleuren kopen.
Vind het idee wel leuk alleen kan mij als dochter voorstellen dat als je als tweede of derde op rij hetzelfde horloge krijgt voorgeschoteld dat het toch wat minder verrassend is.
Aanvullend op hierboven dus, laat ze zelf wat kiezen of zorg dat ze echt iets onderscheidend krijgen wat bij ze past (wat ook prima binnen de tijdloos en klassieke sfeer moet lukken lijkt mij).
Ik zocht inderdaad zoals @Pauwelix het zei een heritage stuk. Iets om echt te koppelen aan dit moment.
Maar besef dat ik misschien wel wat te optimistisch ben geweest met mijn budget.
En het blijven kinderen van 6 jaar natuurlijk, dus kan ze misschien beter zelf laten kiezen. Want de jongste is nog maar 9mnd… dus wat nu misschien ‘tijdloos’ lijk te zijn is dit binnen 5 jaar niet meer noodzakelijk natuurlijk.
Goed, ik volg jullie raad op en ga op een vrij moment met mijn oudste naar de juwelier.
9 maanden nu moet je wel een daytona kopen.
Kom op das toch goud. Enige baby ter wereld met dat horloge. Of een dweller die zijn mega kwijl proof tot wel 1000 mtr kwijl moet je weten.
Zou voor nu een leuke flikflak kopen voor een 6jarige en als je waarde hecht aan een heritage…
Tot hun 18e paar tientjes per maand sparen en dan voor hun verjaardag een echt horloge kopen.
Grotere kans dat dat dan wel een blijvertje wordt.
Of een leuke Fossil Jacqueline. Die heeft mijn vriendin ook. Klein, dun elegant klokje en prima kwaliteit voor het geld. Online doorgaans ook gewoon in de aanbieding te bestellen voor 60-90 euro!