Welke horloges als volgende in de collectie?

Een tijdje terug een collectie update met jullie gedeeld, ik wil nu de twee Seiko’s gaan vervangen door twee andere horloges. Weet nog niet welke, dacht goed gebruik te maken van de vele ideen en smaken op dit forum! De huidige collectie vind je hier:

De twee Seiko’s mogen dus vervangen worden door twee andere horloges. Zodra de vervangers bekend zijn mogen ze door naar mede forum members voor een HF-prijs.

M’n voorkeur gaat uit naar elegante, relatief simpele designs waarbij ik een watch voor every occassion collectie nastreef. Reeds in de collectie zijn een chronograph, diver en field watch.

Hieronder waar ik nu aan denk qua criteria:

Horloge 1
Dresswatch, elegant
Tot 1.000 euro liefst, mag iets meer zijn als het een stunner is
Kan vintage of van mede HF’er zijn geweest
Kan microbrand zijn

Horloge 2
Vintage, gewoon op zoek naar een beauty
Tot 5.000 euro
Voorkeur voor gold of gold-plated, hoeft echter niet per se
Wat prachtig is maar te ver buiten pricerange is: https://www.awco.nl/shop/vintage-watches/rolex-datejust-ref-1601-21/

Algemene wensen:
Een van de twee horloges moet sunburst blue zijn!
Geen chronograph
Geen diver
Geen fieldwatch

Dank alvast als je met me mee wil denken wat goede opties zijn met deze criteria. Zeer benieuwd naar jullie ideeën!

5 likes

Hoi Toni,

Leuk Topic! verkopen en aanbieden via HF mag je alleen nog niet omdat je op dit moment Trustlevel 1 bent. Graag je bericht wat aanpassen zodat het aan de regels voldoet.

1 like

Kijk aan. Alles in één! Straks kan de hele collectie in de verkoop!

10 likes

Ik stel voor dat je je budget omdraait. Of er gewoon één horloge van maakt en wat je niet opmaakt gewoon in de knip houdt.

Mijn idee voor een totaalbedrag van 6000 Euro? Eén Grand Seiko SBGW231, 267 of 281. De 231 is voor zo’n 3500 nieuw te koop als je de juiste mensen aanspreekt, de 281 en 267 zitten tussen de 4000 en 4500 Euro. Of je moet een jong gebruikte vinden: Er stond laatst een SBGW231 op het forum (pleite uiteraard) voor 3250,-.

Dus als je voor zo’n 3500 een Grand Seiko dress watch scoort, heb je nog 2500 Euro over om een vintage horloge te scoren. Wat mij betreft heb je dan maar één serieus mooie optie: Een Omega Constellation, C-shape met linen dial. Moet te vinden zijn voor dat bedrag.

Ik heb me nog nooit de curator van het Rijksmuseum gevoeld. Ik vraag me wel eens af waarom mensen de neiging hebben om van een collectie te spreken wanneer ze een doosje horloges hebben, of twee. Wat is je ambitie-niveau?

Fair enough. De Kirazuri SBGW283 dan.

6 likes

Dank Nappols, ik zoek de edit knop. Is dat ook iets wat je niet hebt als level-1? :slight_smile:

2 likes

Deze eens bekijken

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-nomos-zurich-blaugold/445934?u=kad

3 likes

Misschien wel of het staat er al te lang dan kun je het niet wijzigen. Dan is mijn opmerking alleen ter info voor de volgende keer.

1 like

Hey dat is een mooie, thanks voor de tip!

Haha - Nomos heel verleidelijk, worstel altijd met de prijzen. Zijn ze het waard? Moet er eens een paar van dichtbij bekijken.

3 likes

7 likes

2 likes

Nee. Nomos maakt abjecte kuthorloges. Ik zou ze met geen stok aanraken.

Grand Seiko trouwens ook.

7 likes

afbeelding

1 like

Idee met een hoed! Al gaat mijn voorkeur uit naar een Pie Pan, voor E2500,- moet dat kunnen. Of de dogleg Constellation die nu in het blaauw staat :star_struck: (https://www.horlogeforum.nl/t/omega-constellation-168-005-18k-rose-gouden-gold-top-uit-1966-cal-564-dog-leg/445923)

4 likes

Sounds like a plan

4 likes

Ik geil daar al op sinds ik er in 2017 eentje in het Taphuys vast had. Ik vrees dat dit @Svennos schuld is, al heeft @Flowert niet geholpen.

3 likes

Als (semi) dresswatch kan ik de Blue Enamel Présage SPB069J1 ‘Tsukimi’ aanbevelen.
@Fate_Amenable_To_Change heeft er eentje meen ik.

2 likes

Dat klopt. Ik kan morgen wel even een foto uploaden.

2 likes

Einde van het jaar jarig, dus ik ben mijn vrouw hele subtiele hints aan het geven dat ik deze wil

2 likes

give-me-give-it-to-me-now

2 likes

:rofl:
Ja ongeveer zo inderdaad

1 like