Tijd voor een collectie update, afgelopen jaar druk geweest, wel veel op het forum geweest om berichten van anderen te lezen, inspiratie op te doen vanuit de wat dragen we vandaag en algemene research.
Bij de introductie had ik de Hamilton Khaki Field Mechanical Bronze en de Seiko SPB167J1 van HF members overgenomen, nog steeds ook in bezig.
Racerij en alles wat met motoren te maken heeft is m’n interesse, er moest dan ook een chronograph bij. Ik was er nog niet helemaal klaar voor om een echte investering te doen en de Seiko SSC813P1 vond ik best leuk, uitgesproken ook.
Zonder dat ik echt van plan was om uit te breiden kwam ik een artikel tegen over microbrands, waarbij Serica en Baltic zoete woordjes fluisterden. M’n maat heeft al een Serica horloge dus die viel af, hoe langer ik ernaar keek, hoe meer de Aquascaphe me beviel.
Grappig hoe je smaak zich ontwikkelt, divers leken me niks toen ik net de hobby in dook, en here we are, met drie divers op de keukentafel en ik kon nauwelijks kiezen.
Uiteindelijk is het de black cream geworden vanwege de vintage look en ik al een blauwe in de collectie heb.
Dit bracht de tussenstand op…
Er mistte wel een eye-catcher in de collectie, bedoeling was om ergens voor het einde van dit jaar iets te vinden. Totdat m’n maat een link doorstuurde van goldammer…
Een weekje de tijd genomen om te dubben, stukje voorpret met de gedachte van het kopen. Contact gezocht met ze, prijs afgesproken en binnen no-time was ie er.
Heuer Carrera ref. 2448, eind jaren 60. Zo blij dat ik een horloge heb dat verbonden is aan de racerij / autowereld en ik ook nog eens mooi vind.
Bizar hoe mooi ik 'm vind, niet gedacht dat je zo kan genieten van een ‘simpel’ object. Persoonlijk vind ik dat foto’s m geen recht doen.
Hij’s niet perfect, paar fotos van de goldammer website die laten zien waar het goud begint af te bladeren, misschien dat ik dit in de toekomst laat herstellen. Ik heb een kras op mn lens, zal binnenkort detail fotos delen.
Dit is de huidige stand van de collectie:
Seiko SPB167J1 zal voor een andere dresswatch de deur uit gaan, past niet meer helemaal binnen de collectie voor m’n gevoel. Zal binnenkort wensen delen en iedereen’s advies vragen - eens echt rustig overwegen en om me heen kijken voor ik daar de knoop voor doorhak.
Moet zeggen dat ik vaak gelijk een gevoel had van wat wordt het volgende mooie horloge maar de Heuer lijkt te verzadigen…!