Welke horloges dragen dames/meisjes/vrouwen?

Blijkbaar is dit exemplaar één van de doorgeefhorloges van het forum.

Ik hoop wel dat ik hem ooit zelf een keer mag dragen, of dat het bij betalen en ophalen blijft :joy:

3 likes

7 likes

De vraag die je je kunt stellen is: “Is het merk verantwoordelijk of is het soort horloge verantwoordelijk”. Jje zult altijd zien dat bepaalde horloges het op het forum beter doen dan andere horloges, en inderdaad vrouwenhorloges doen het beduidend minder, maar Rolex doet het beter dan Glashutte om bij jouw voorbeeld te blijven…

En in dit topic zijn er toch al 240 antwoorden dus dat is opzich toch ook niet zo heel weinig (inderdaad minder dan bepaalde andere maar ja… :wink:).

3 likes

nice ! prachtig.

Grappig genoeg weten we het antwoord op die vraag, althans anecdotisch. Het begeleidende topic over de mijne stierf een veel minder stille dood. Het liep ook niet storm, maar toch een factor zes verschil in likes en antwoorden.

Natuurlijk is Mühle geen Rolex. Sterker nog, als ik vaker Mühle topics voorbij zag komen had ik meer te lezen, want de eenvormigheid op dit forum is soms wat verstikkend, men grossiert toch wel heel erg in bepaalde gebaande paden.

1 like

Er ontstond wat discussie en toen bedacht ik me dat ik het Vijfje van moeders de vrouw ook nog nooit op de foto had gezet.






Een soort van dames Seiko 5 fathoms.

13 likes

Ja inderdaad en ik ben daar ook deels schuldig aan, heb ook een aantal NA’s van een gekend merk hier geplaatst :innocent: maar daarnaast heb ik ook een aantal maal getracht om een wat minder gekend merk hier wat leven in te blazen maar dat is inderdaad soms wat moeilijker :wink:

1 like

voor de niet adepten onder ons:

Hur trivs du med den då? Jag undrar lite om 30 meter vattentäta klockor skulle vara en bra ide eller ej.

Is hier iemand die dat 5je al eens op WR getest heeft hier? Ik heb er lang aan gedacht om er één voor m’n zoontje te scoren, maar 30m WR voor een tiener… Pff.

4 likes

Ik heb een tijdje ermee gedoken overigens ook met een Swatch. Beiden zijn daar duidelijk niet voor bedoeld.

Enfin, was geen enkel probleem, kan natuurlijk ook aan het exemplaar liggen. Kan overigens wel begrijpen dat er een redelijke marge op de 3atm is.

1 like

Als dat de SRP189 is dan heb ik hem ook in de doos zitten. Erg mooi vind ik deze. Verdient vaker gedragen te worden.

1 like

Zwemmen, douchen en klussen doorstaat de mijne probleemloos…

2 likes

Yup! Dat is hem. Het bandje is een roemloze dood gestorven, dat wel.

Dank je!

Die Mühle is gewoon een heel mooi horloge. En ook bang for the buck! Maar vind hem/haar niet erg vrouwelijk.

1 like

En hoe zou je dan een “vrouwelijk” horloge wel definiëren of karakteriseren?

1 like

Gewoon een vraag uit interesse: Waar komt het idee vandaan dat dameshorloges kleiner moeten zijn dan herenhorloges?

Omdat de gemiddelde damespols een kleinere omtrek heeft dan de gemiddelde herenpols.

Maar moeten is veel te sterk uitgedrukt.

Omdat meestal de pols van een man wat forser is dan de pols van een vrouw, een 22cm pols kan net wat meer horloge hebben dan een 15cm pols…

(Maar dus bij mannen is dit natuurlijk net zo waar als bij vrouwen als je kleine polsen hebt koop je waarschijnlijk een iets kleiner horloge dan als je ferm uit de kluiten gewassen polsen hebt.

Plus dat bij vrouwen er nog niet zo’n traditie is van een “groot” horloge te dragen…

Dat dus. Soms is het net alsof ik mezelf zie typen. :slight_smile:

Waar kwam die vraag in godsnaam vandaan? :slight_smile:

Maar laat mij een vrouw met een pols van 25cm zien, dan laat ik jou een Diesel Big Daddy zien die je er omheen kunt klappen.

Die vraag kwam eigenlijk het afgelopen weekeinde bij mij op.

Gemiddeld breng ik zo’n 7 to 9 maanden per jaar jaar buiten Nederland door. Dit heeft tot gevolg dat ik binnen de familiekring grotendeels alle verjaardagen en familiedagen mis. Afgelopen weekend had ik de pech dat ik eens een keer thuis was terwijl er een familiedag was georganiseerd. Uit goed fatsoen heb ik de mensen daar maar eens op mijn aanwezigheid vergast. Eén van m’n twee overhemden uit de verpakking getrokken (niet gestreken), lakschoentjes aan en de Breitling om de pols, kortom als een echte heer daar heen gegaan.

Tijdens mijn aanwezigheid op die uitermate gezellige dag vielen mij een aantal dingen op.
Tot een leeftijd van ongeveer 50 jaar had er eigenlijk niemand een horloge om. Dit is ook geen noodzaak natuurlijk, want als je 16 uur per dag met een telefoonscherm op 10 cm van je neus zit dan heb je geen horloge nodig.
De oudere garde, de mensen van boven de 50, hadden vaak wel een horloge om. Hier viel mij op dat bij de heren het merk HEMA populair was.
De dames die ik met horloges zag hadden stuk voor stuk een ielig, klein dingetje om de pols (bij voorkeur goudkleurig), waar je een loep bij nodig hebt om iets op de wijzerplaat te kunnen zien.
Stuk voor stuk hadden deze dames toch een polsomvang waar een bouwvakker jaloers op zou kunnen worden.

Zodoende kwam ik dus op die vraag.

7 likes

:thinking:

Da’s een makkelijke. Dameshorloges waren in het verleden naar verhouding nog kleiner ten opzichte van herenhorloges dan nu. Waar 41 tegenover 34mm nu een vrij normale maatvoering is, zijn de ouderen onder ons opgegroeid met 18-20 vs 34mm horloges. 20 voor de dame. Of nog kleiner. De horloges voor dames zijn lang gezien als fijne elegante horloges.

Wellicht heeft dat ook met het seksisme te maken dat de vrouw niet geacht werd te werken in een redelijk ver verleden. Ik weet het niet.

Maar tegenwoordig zie je dames ook met veel stoerder horloges lopen. Overgens ken ik genoeg dames en heren onder 50 jaar oud die met horloges rondlopen.

1 like