Welke horloges dragen dames/meisjes/vrouwen?

Ik ben toch ook de laatste tijd een pak grotere horloges gaan dragen. Op 9 maanden geëvolueerd van een Tudor Oysterdate 26mm naar een Longines 34mm met daartussen nog een Citizen van 35mm.

5 likes

Dat is grappig. Volgens mij ligt er exact zo een horloge nog ergens in een kluis afkomstig van een erfenis van een oude tante. Ik heb het één keer gezien, maar het merk zei me niets. Mijn moeder vond het te kitsch dus draagt het niet.

Weet jij toevallig meer over het merk, waar het verkocht werd en wat er voor uurwerk in zit?

Mijn vrouw deze

15 likes

Mag ik u eerst en vooral opmerken dat het horloge hier belegd is met edelstenen. Dus dit op zichzelf heeft al een bijzondere waarde. Het merk wordt nog steeds verkocht en dit vooral dan bij juweliers die het kunnen laten versieren met tal van waardevolle stenen.

Dus wat het merk Juvenia betreft : https://en.wikipedia.org/wiki/Juvenia

Dat is een hele nette zeg. 36mm? Nooit eerder gezien, maar een om te onthouden.

explore everything…

13 likes

Yup, 36mm.

Dit mag raar klinken, maar die heb ik aan twee van m’n vrouwen cadeau gedaan en bij valt goed in de smaak bij zeer verschillende dames.

:grinning:

1 like

Zo te zien deze nu dus even niet maar mijn vriendin wisselt deze af met haar Marathon, aan welke ze overigens erg verknocht is.

3 likes

Die band staat hem, tot mijn niet geringe verbazing, erg goed.

1 like

Waterproof, net als het horloge en dus beducht op dagelijks gebruik…:smiley:

Daarnaast vindt ze hem comfortabel en het ensemble staat inderdaad keurig. Een leuke combinatie van stijl en functioneel.

1 like

Mijn vriendinnetje draagt hoge hakjes en sexy lingerie! De rest is bijzaak mits ze in een goede bui is en ik een beetje lief voor haar ben.
Of ze haar g shock of vintage junghans draagt maakt mij niet uit . Als ze naar huis en thuis rijd ben ik een gelukkig man.
:wink:

4 likes

:innocent::innocent::innocent:

Wat heb je nu gekocht? Dat je nog vlug een paar goede punten moet scoren…

:innocent::innocent::innocent:

Ik heb zelf het idee dat de trend weer neigt naar wat kleinere horloges, ook bij de dames. Neem nu bijvoorbeeld de Panthere bij Cartier. Is echt weer helemaal terug, juist in de kleine maat.

1 like

Ja, maar in de jaren vijftig kon je heel erg klein of een herenhorloge doen. Wat ook klein was. Nu heb je een veel ruimer spectrum aan keuze.

En eerlijk gezegd, ik weet niet of je onder de 20 bent, maar millennials hebben of iets van een formaatje apple watch of niks.

2 likes

Correct.

Never change a winning formula hè? Neem je ze ook mee naar dezelfde vakantieplekken omdat het de vorige keer zo goed bevallen was? :joy:

4 likes

Ach, waarom niet? De archipelago van Stockholm wordt niet minder mooi van het feit dat ik er met zo’n, sja, zes a zeven dames heb lopen rommelen.

Denk daar maar eens over na als je ooit op m’n logeerbed terecht komt. :+1:

Kortom: Een mooi horloge blijft een mooi horloge.

2 likes

Horloge teruggevraagd toen je de eerste aan de kant zette en die vervolgens aan de volgende kado gedaan? :wink:

4 likes

Natuurlijk niet. Dat doet een heer niet…

2 likes

Ik ken FatC niet persoonlijk, maar ik denk zomaar dat je gelijk hebt. :+1:

2 likes

Nee.

Da’s het voordeel van massaproductie. Je drukt op bestellen als iets verdwijnt of stuk gaat, en er verschijnt een nieuwe. :slight_smile: Wat erger is, m’n Wii verdween ook, met een aanzienlijke bibliotheek aan spellen. Toen had ik alleen nog maar een PS3 en PS4.

Dan nog, zij had andere smaak. Zij had er een electric-blauwe (denk Skoda) en een rode band bij, terwijl hij op dit moment op een groene croco, metallic-zilveren croco of olijfgroene NATO leeft. M’n ex was er heel erg mee in de nopjes, moge ze 'm in goede gezondheid dragen. Ik ben niet rancuneus over zoiets triviaals als het uit elkaar groeien van koppels. Shit happens.

Dat horloge is echt veelzijdig qua banden, da’s de on-topic les die we ervan kunnen leren. :slight_smile:

3 likes