Welke horloges dragen dames/meisjes/vrouwen?

Het is ook echt een mannen forum hier. Hebben ze zelf een Rolex, schepen ze de vrouw af met een Seiko’tje…
Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat er slechts een handjevol dames hier rondstruinen.

1 like

@Gobert , jij bent toch ook een dame?
Correct me if y’m wrong

Helaas. Geen Rolex en ook niet afgescheept met een Seiko.

1 like

Vandaar dat handjevol

1 like

Er zijn maar weinig vrouwen volgens mij die echt iets im een horloge geven. Ik heb mijn vrouw 2 automatische horloges gegeven, 1 vintage en 1 moderne. Een Quartz zal ze van mij nooit krijgen, althans niet boven en een paar honderd euro.
Jammer genoeg draagt ze beide nooit, omdat ze het onhandig vindt ik ze steeds gelijk te zetten.

Vooroordelen…

Niks geen vooroordelen, dat is gewoon wat ik in mijn omgeving zie. Vrouwen zijn nu eenmaal minder geïnteresseerd in techniek. Jammer, want er is een groot tekort aan technische mensen.

2 likes

vrouwen kijken wellicht niet naar horloges als een stuk techniek, maar als een mooi sierraad.

Zelf heb ik ook een niet-technisch beroep. Gelukkig heb ik wel van mijn hobby mijn beroep kunnen maken.

Tellen jongere vrouwen ook voor dit topic?
Zo ja, dan dit verhaaltje:

Mijn oudste dochter (15) was al een tijdje gecharmeerd van mijn bescheiden verzameling en had enkele maanden geleden ineens mijn SKX031 “geleend”. En ze droeg hem ook nog (op zwarte Nato). Maar ik vond hem te groot op haar pols, al wilde zij van geen kritiek horen.
Niet lang daarna zag ik Sacha de Boer op TV met een bescheiden duiker op rubber om haar pols. Er is een ander topic hierover, dus ik verval maar niet in herhaling :wink:
Van Sacha een foto ontvangen en de gemeenschap alhier kwam met de verlossende identificatie: Citizen 6038-H06905.

Dit is een 30 mm Quartz duiker.

Een relatief korte periode grasduinen op sites in Duitsland, et voila, 2 hele nette gebruikte exemplaren in huis.
De rubber bandjes zijn niet echt geschikt voor beide dochters (jongste is 12), dus ergens een tweetal perlons van 16 mm opgeduikeld. Nato’s van die maat schijnen namelijk erg dun gezaaid te zijn…

De meiden vinden ze dusdanig leuk, dat ze mee zijn naar Italië (vakantie met de ex). Vandaar geen pols-pica’s.

Nju kruipt mijn bloed waar het niet gaan kan, omdat ik vind dat zij hun eerste ‘echte’ horloge van hun vader moeten krijgen en dat betekent een automaat. Dus ik ben nu op zoek naar een tweede SKX023. De eerste is er al…
Iets kleiner dan een SKX031; 37 om 40 mm. Benieuwd hoe die uiteindelijk op de polsen zal staan.

6 likes

Je hoeft natuurlijk geen technisch beroep uit te oefenen om geïnteresseerd te zijn in techniek. Maar mechanische horloges is toch voornamelijk iets technisch, anders kan je net zo goed een Quartz kopen.

Ik geef mijn vrouw dingen die zij mooi vindt en niet die ik mooi vindt.Aangezien zij automaten ondingen vindt, krijgt ze een quartz. Wat mij betr. ook indien ruim boven de Euro 200.

3 likes

Iets met diamanten natuurlijk…

1 like

Je begrijpt echt niets van vrouwen.

1 like

Mijn vrouw/vriendin mocht kiezen wat ze wilde , budget ook naar keus.
Een Maurice Lacroix Fiaba Quartz met flink wat glimmers vondt ze geweldig , dus klik in mandje.

Je moet vooral voor een vrouw gaan bepalen wat ze wel en niet zo moeten doen en/of kopen. :sweat_smile:
Dat kunnen ze best zelf.

Dat dus.

1 like

Monique draagt in stijl een:

6 likes

Ik ook, er zijn best leuke automaten die ze mooi vindt. Rolex vindt ze niet veel aan, maar ook bij merken als Omega, Longines of Breitling heb je bijvoorbeeld best leuke automaatjes.

Een beter compliment kan een echte man zich toch niet wensen.

2 likes

Klopt als een bus! Mijn vrouw interesseert het helemaal niets dat de Omega DeVille Orbis een quartz is. Het enige wat ze geweldig vindt, zijn de diamantjes en de beertjes op de wijzerplaat!

Grt. Marco

2 likes

Ja dat is toch raar, vrouwen kiezen bijna altijd voor een modemerk zoals guess of hilfiger. En om nou te zeggen dat het zulke koopjes zijn…