Ben al 52 jaar Amsterdammer, en heb zelfs nog nooit een beroving gezien laat staan meegemaakt.
Ach ja, hele volksstammen denken ook dat elke Amsterdammer in een grachtenpand woont, GL stemt, rare koffie drinkt en een bakfiets heeft.
Even een shock voor alle niet-Amsterdammers en/of 020-haters : dat is niet zo.
Alle (ex-) Amsterdammers die ik ken, uit alle rangen/standen/kleuren, stemden massaal BBB, hebben een tyfushekel aan dat hele gendergelul, hebben allemaal een auto, geen prachtenpand en ook geen bakfiets. De enige die een bakfiets had was de opa van mijn vrouw : die verkocht daarmee haring en zuur.
Maar goed, domme haters en vooroordelen houd je altijd.
En on topic : @Voetsie draag gewoon die Explorer en doe niet zo moeilijk
Als niet-Amsterdammer en - uitsluitend op voetbal gebied 020-hater - heb ik er een tijdje gewoond.
Erg genoten en gelachen daar. Bij de groenteboer noemde ze me Feyenoord en wilde ze altijd dat ik super hard “alles wat je hoort” zong om dan vervolgens volledig in een deuk te liggen. Dat zou in 010 onmogelijk zijn…
Ik kom er nog steeds graag en draag gewoon de dure merken horloges. Okay, ik ga niet klodderzat zitten te patsen in een kroeg of op een terras en vervolgens door steegjes lopen om 04.00 AM.
Op vakantie gaan - afhankelijk van de vakantie - altijd een mooi setje horloges mee. Vaak ook wel een Rolex en een Omega maar ook een lekkere strandbeater.
Het is net als met auto’s etc.: ik heb ze om er lekker van te genieten en dus zeker ook om ze in mijn vrije tijd en op vakantie te gebruiken. Daar doe ik het toch voor? Loop je lekker gebronsd naar een lekker restaurantje in je zomerse outfit en dan heb je die SKX of Vostok om. Kom je in gesprek met een horlogeliefhebber en klink je als een Duitser die alles zu Hauze heeft…
Ik hou het bij de Polar en G-Shock. Explorer mooi om de pols en de G-Shock gewoon in de bagage mee.
G-Shock meer voor de momenten om zorgeloos te water te gaan. Misschien dat ik het de volgende keer alleen aandurf met de Polar na een onderhoud van @Tempusuurwerktechniek
Thanks allemaal!
P.S.: eerste keer dat een Rolex voor mij meegaat op vakantie. Iemand nog tips?
Ik heb in het verleden hier wel eens een horror verhaal gelezen van de douane die een authentiek horloge “in beslag nam” toen de persoon in kwestie de echtheid niet kon aantonen.
Laat hem niet in je hotel. Gewoon meenemen en als je hem bij water niet om wilt, laat de Polar bij een medereiziger. Mallorca is ontzettend veilig en relax, maar net als overal ter wereld moet je waardevolle bezittingen niet onbeheerd achterlaten. De locale mensen aldaar zouden hem niet jatten, maar een toerist met losse polsjes kan er altijd zijn.
Je kunt ook even vlug een waterdichtheids testje op 50 meter doen, dan is die gshock niet nodig
Nog een tipje; Cala Murta. Auto huren en naar beneden klimmen of een met een boodje anker uitgooien. Lekker
WR is op basis van drukverschil. Dit is natuurlijk heerlijk om te doen op vakantie maar niet doen met een WR van slechts 50 meter want anders is het meteen klaar.
Hebben eergisteren onze vakantie geboekt naar een 5 sterren hotel op Mallorca… Was nogal weinig keuze icm vlucht etc. Dus wij gezellig boeken. Zoomen we uit op de kaart ja hoor… 5 minuten rijden van Magaluf… Gelukkig heb ik veel Engelse vrienden en die vonden dat helemaal geweldig maar goed. We gaan het zien. Lekker weekje in het riool dobberen.
Magaluf is minder erg dan Arenal. Maar je kunt gewoon een auto huren en het eiland rondtrekken. Hoef je nieteens op voorhand te regelen. Laatste keer dat ik er was waren er erg veel verhuur opties voor een redelijke prijs.
Resorts zullen wel goed meevallen. Die losgeslagen jeugd verblijft vaak in appartementjes. Gewoon savonds Magaluf vermijden en de resorts hanteren wel enige mate van gedragsregels. Gedurende de ochtend en middag is het nog goed te doen.