Het is een week geleden dat heel veel nieuwe horloges op Watches en Wonders werden gepresenteerd. Welke horloges zijn, of horloge is, er bij jullie ‘blijven hangen’ en zie je als echt relevant?
Bij mij is het de Grand Seiko Tentagraph Tokyo Lion die nog steeds in m’n hoofd zit. Wat een bruut horloge, en wat zat hij - ondanks z’n robuuste afmetingen - perfect om m’n pols. Helaas, € 17.500,=
Er is me heel veel bijgebleven dit jaar, het was een mooie editie! De nieuwe IWC ingenieurs (vnl de gouden), de Reverso’s en dan heel wat moois bij de high end merken.
Qua bereikbaarder stukken zijn er 2 op de wensenlijst gekomen, in die mate dat ik ze graag eens wil passen. Of dat gaat lukken met die Nomos LE zal moeten blijken.
En dan met name de rode Magma en ook de gele Dune en de blauwe Glacier. Niet op staal, maar op een textile bandje
En dan de UFA, wat een schitterende release. Ik ben benieuwd om die wijzerplaat in het echt te zien en ik heb eentje laten reserveren op mijn naam op vrijblijvend te passen.
Die verraste mij ook inderdaad. In werkelijkheid vond ik de bedrukking in de wijzerplaat net iets te vet en te grof; maar het is een dun lijntje tussen net niet en perfect, ik weet het.